Bakdag


 


Efter sedvanlig morgontur runt byn (börjar visst bli rutin med en timmes runda runt Gårdeby när jag kommer hem från jobbet) och frukost kröp vi ner under täcket för lite skönhetssömn. 
Trots att vi laddade oss fulla med energi vid sjön igår var jag såååååå trött och seg. Jisses, vaknade inte förrän halv två !!

Fanns både det ena och andra på "att-göra-listan" när vi vaknade, men jag var så seg så seg.  Det gick långt fram på eftermiddagen innan vi kom igång. Men jag är ju en kvällsmänniska så jag jobbade upp mig och hade till slut hunnit en hel del innan det blev natt.


                                

Kom igång och bakade. Vilket var en nödvändighet då brödet var slut och det är långt till affären.  Frukostbullar med kikärter som degvätska. MUMS !!!
Är så glad för min nya köksmaskin jag köpte i somras. Den används flitigt !!!


 
                                                       Första plåten klar.


Gäller ju att utnyttja ugnen när den ändå är på så det blev avbrott för en Tacopaj till middag innan bakdagen avslutades med ett par limpor. 
Däremellan hanns det med tvätt, disk och lite annat plock. Kändes som det blev rätt mycket gjort fast jag inte riktigt kom igång förrän framåt fem på eftermiddagen. Tur natten är lång.  ;o)


 
                                                                 Tacopaj på G.


 
                                                          Det jäser hos Familjen Magnusson. ;D


 
                                                      Limpor på lantbrödsmjöl.



 
                                               Ebba stack emellan då och då och ville leka lite.


 
                                                  Ähh, lägg ner......... jag  vill sova !!!!!!


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Oj vad det ser gott ut.Är fikat klart vid 16.30 så kommer vi :)

Kolla in vår nya blogg.

Kram

2011-08-23 @ 12:38:38
URL: http://askrikes-spike.bloggplatsen.se
Postat av: rebecca

gud vad flitig du va, du hann med ett och annat! vad gott allt ser ut! mums! :)

2011-08-23 @ 12:51:00
URL: http://notcute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0