Kurs


                   


Onsdag och dags för veckans lydnadskurs.  Millie fick hänga med idag.  Efter uppvärmning körde vi igång med apporteringen.  Eftersom alla varit med vid tidigare mer allmän genomgång av de olika övningarna, önskade alla enskild hjälp en och en.

Min tur var som nr.4 Under "väntetiden" hann jag med lite av varje. Bl.a. hoppet som jag tränar alltför sällan. Nu har vi iof. inga stora problem där men det behöver ändå gås igenom då och då.
Tränade både uthopp, Hopp-sitt och hela momentet. Kändes toppenbra !!!

När det var vår tur med apporteringen ville jag mest ha hjälp med avlämningarna.  Kom fram till att jag ska prova att byta avlämning från framifrån till att lämna av vid sidan. Tror nog det kan bli bra !! Dessutom bara avlämningar i rörelse nu till att börja med och fotgående mad apporten i munnen för att få bort "fibblandet". Fixar sig säkert bara vi tränar på ordentligt.  :D
I övrigt blir det träning på Fart ut med greppande, galopp in, upptag. ingångar och Håll-fast-övningar i läxa.


Efter fika pausen (då jag passade på att köpa två nya dummy) var det dags för Fjärrdirigering.  Blev lite omstart och börja från början igen. Tyckte vi fick till en hel del bra både sitt och Ligg. Mest jag själv som ibland blir lite osäker och tveksam vad jag ska belöna och vad jag inte ska släppa igenom.  Blev en del tragglande.
Testade även med belöning bakom Millie. Först vid uppsitten som är svårast att få till. Funkade jättebra. Därefter bytte vi till ligg men då låste det sig för Millie som fick jättesvårt att lägga sig :/ 
Lyckades i alla fall lösa upp det hela innan vi avslutade.


Efter en liten paus blev vi sen kommenderade i Fritt Följ 3min. av Yvonne. Tyckte Millie gick riktigt bra fram till tiden nästan var ute. Sen tror jag hon började bli trött och tappade fokus lite. Ville inte avsluta när det gick sämre utan vi fortsatte lite till där Yvonne körde på med svängar och tempoväxlingar så Millie hämtade upp sig och vi fick ett bra avslut.

Nu började det bli ganska mörkt och vi avslutade dagens kurs med en dold platsliggning. 5 hundar och Millie låg på ena ytterkanten. Medan hundarna låg var Yvonne och Spike störning genom att gå fram och tillbaka runt hundarna.  Millie vickade över på ena skinka samt att hon kliade sig genom att gnaga på ena frambenet annars låg hon stabilt och bra.


Många bra saker att ta med hem och träna på för oss idag. Riktigt trötta i huvudet både Millie och jag efteråt.

Kommentarer
Postat av: Ingela

En bra träning med bra genomarbete! Kram

2011-09-01 @ 08:09:53
URL: http://ostanvindens.se
Postat av: Annelie

Härligt att det går bra och att Illern är trött i huvudet!

jag som inte tänkt gå någon kurs, men man blir allt sugen !

2011-09-02 @ 09:05:53
URL: http://harpo-labradoren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0