Kurs


               


Idag var det dags för kurs igen.  Första på en ny omgång jag anmält mig till men sista tillfället innan sommaruppehåll på 4 veckor.

Idag fick Ebba följa med. Dels för att det var länge sen sist. Dels för att det börjar dra ihop sig för tävling för hennes del, samt att jag ville checka av var vi står lite grann.


Efter uppvärmning körde vi gruppmomenten. Sitt i grupp fanns tendensen att lägga sig (brukar ALDRIG hända) Jag satte om en gång.
Platsliggningen kändes bra. Hmmmm tänk tt hon ALDRIG ställer sig hos Ingela så som händer lite nu och då på tävling.


För vår del blev det sen mest programträning. Malin kommenderade oss genom I:ans program.  Linförigheten kändes URUSEL och jag var verkligen INTE nöjd !!!!!  Även resten av programmet var väl ingen höjdare även om det inte var helt kasst.
Känner mig lite bekymrad om det kanske skulle vara så att hon inte mår riktigt bra. Eller om det bara varit lite mycket sista tiden. Pratade lite om det med Ingela. Kanske får det bli en sväng till veterinären för en koll.


Hjälpte Malin med vittringsmomentet innan det var dags för fika.  Även här var Ebba lite "off" och somnade under bordet.
Nu gjorde inte det så mycket för efter fikat behövde hundarna inte vara med.  Ingela hade hittat på tokigheter att vi två-benta skulle agera både förare och hund !!! 
SYND ATT JAG INTE HAR NÅGRA AV KORTEN INGELA TOG PÅ OSS !!!!


Yvonne och jag körde ihop. Först var jag "hund" Vi körde FF, läggande, inkallning och rutan. Tror jag skötte mig ganska bra om än lite busig och okoncentrerad ibland ;o)
Därefter var Yvonne hund och jag förare. Jisses vad jag skrattade !!!! Kul med lite tokigheter, man får bjussa lite på sig själv. Nyttigt var det oxå. Bara att inse att det nog inte alltid är så lätt att vara hund och förstå matte signaler.

Kommentarer
Postat av: Brita

Låter som ett trevligt kurstillfälle! Hoppas att Ebba piggar på sig!

2011-07-20 @ 09:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0