Kurs


Onsdag och dags för kurs igen.  Även idag var det Millie som fick hänga med då det är hon har tävlingar på gång. Ebba har lite lydnadspaus och får nöja sig med lite småövningar ibland här hemma.

Vi startade upp med gruppmomenten. Först sittande i grupp (vet inte hur lång tid) som jag är mycket nöjd med !!! Millie börjar bli riktigt bekväm i det här momentet nu. 
Därefter dold platsliggning och idag blev det visst Elitmässigt !!  6½ min. och först körde Ingela med störning i form av bollkastning med Viska.  Efter, vad jag tror var, halva tiden blev det störning i form av att Ingela gick serpentiner mellan hundarna innan vi slutligen fick återgå.  Alla hundarna låg såååå bra och jag är kanonnöjd med Millie !!!!!!!!

Idag var vi 4 st. på plats och meningen var att vi skulle träna momentlänkning 2 och 2.  Jag körde ihop med Linda och Inez. (Inez är konvalescent just nu och får inte göra så många av momenten) 
Jag och Millie började. Först ville jag länka läggande under gång med inkallning m ställande. Inga problem med läggandet men sen körde vi fast i en massa diskussioner ang. inkallningen.  Jag har en känsla att Millie inte riktigt vet vad momentet går ut på, att det liksom är själva tvärstoppet som är poängen eller vad man ska säga. Poletten verkar inte riktigt ha trillat ner ännu.  ;o)  Förutom att traggla vidare har jag en massa funderingar hur jag skulle kunna få till en "aha-upplevelse" för Millie.


Därefter ville jag länka hoppet med Fjärren. (vi skulle helst hinna länka 3 moment innan fikat)  Även här fastnade vi i långa diskussioner både vad gäller hoppet och Fjärren.  Hmmmmmm...blev inte så himla mycket av träningen enligt Ingelas planering (vi är inte alltid så lydiga) men jag fick med mig många himla bra funderingar hem att träna vidare på !!!!!  Tack Linda för många goda råd och tips !!!


Linda och Inez länkade ihop sina 3 moment innan det var dags för fikapaus.  Så duktig och glad att få jobba, Lilla söta Inez !!!


Efter fikat var det dags att jobba en stund till.  Nu provade jag med externbelöning vid inkallningen.  Funkade bra men vi får jobba vidare hemma. Hann även med hoppet och Fjärren samt lite Fritt följ.
Mycket prat och funderingar idag men mycket som jag fick med hem och som alltid åker jag hem nöjd !!!

Kommentarer
Postat av: Linda & Inez

Tack själv Lena, jag hade riktigt kul på kursen. Hoppas du får ordning på dina moment nu så du fixar lite snygga tävlingar!

Ha en skön sommar!

2011-07-11 @ 10:58:41
URL: http://blogg.passagen.se/liri
Postat av: Ingela

Vad kul du alltid är nöjd! Men så är du ambitiös med. I början när du kom till mig skulle du göra allt på skoj! Nu tar du det på allvar och har roligt under tiden!

Ni är fina du och tjejerna!



Kram

2011-07-14 @ 00:25:31
URL: http://ostanvindens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0