Söndag



         


Idag fick det bli en riktig slappardag !!!  Grannen har kommit tillbaka från semestern och ordningen är återställd. ;o)  Blev mest pyssel här hemma. Lite lydnadsträning hann vi oxå med. Hmmm första på nästan två veckor tror jag förutom  när vi varit på kurs då förstås.

Millie blev först ut. Vi höll till på gräsplan framför lagården. Mitt i solen så det blev lite varmt men det behöver vi ju träna på.  Ställde upp en ruta och tränade tempo några skick. Rakt och bra fart, Nöjd. 
Därefter inkallning med ställande där vi testar lite ny belöningsform. Det blev mest raka inkallningar så Millie får kläm på hur det ska gå till. Körde lite ställande under baklänges marcsh och avslutningsvis gjorde vi ett stopp "på riktigt" :D 
Tragglade även lite med apporteringen. Tempo in och avlämningar.  Svårt det där med rullandet i munnen men vi jobbar vidare.
Allra sist blev det en dold platsliggning där jag kan gömma mig i personalrummet med full koll.  När jag kom in där och kikade ut var Millie borta !!!!! Hmmmm...... hon hade gått och lagt sig i skuggan utanför dörren. Det var ju inte alls rätt !!! La om och nu gick det jättebra att ligga även i solen (hade vattnat henne gånger flera innan)



Nu blev det Ebbas tur och jisses vad hon var på hugget och glad !!!!!  Ett roligt pass blev det med mycket lek och bus.  Körde läggande, inkallning och ställande. Lite fotgående och rutan blev det oxå innan vi avslutade med en platsliggning. Mycket nöjd med dagens lilla miniträning !!!!  Känns som Ebba piggnat till igen eller så har hon bara tyckt det varit jobbigt med extra hundar och långtråkigt med lydnaden ett tag.


Ett cykelpass fick vi oxå till under dagen. Är liksom lite lättare med två hundar än fyra !!!!  ;o)


               
                                                            Fikadags !!!  :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0