lydnadskurs





Då var det fredag igen och dags för Millies lydnadskurs.   Brukar alltid bli liiiite stressigt när vi måste komma iväg redan innan 14.00.  Hinner inte riktigt någon långrunda med Ebba när vi sover fram till lunch så idag fick hon följa med.

Det är snart tävlingsdags för båda två så det gäller att få till all den träning som behövs. ;o)  Ebba fick dock inte göra så mycket.  Uppvärmning med "klockan" kontakt och fotgående samt en kommendering 4 min. linförighet var allt som blev för hennes del. Ja, så fick hon vara med vid fikat oxå...... Fast vi har varit duktiga och tränat på här hemma. Små minipass lite nu och då av "hakan i backen", linförighet och annat smått och gott.


Men idag var det Millie som jobba mesta tiden.  Efter uppvärmningen startade vi med Gruppmomenten. Först sitt i Grupp 2 min. och dold platsliggning 4 min (tror jag) 
Idag var det bara Carina med Athena och jag som var ordinarie.  Nancy kom och gick igen en gång. sen var även Lorna och Agnetha med.  Viska deltog oxå i grupp momenten så 6 hundar totalt.


Vid "Sitt i Grupp"  gick jag bara halva avståndet. Belönade vid två tillfällen samt att jag berömde med rösten då hon satt väldigt bra.  MYCKET nöjd här !!!! Millie brukar tycka detta är ett lite jobbigt moment och vill ibland lägga sig. Vi har tränat väldigt lite och jag skyndar långsamt med avståndet och belönar mycket än så länge (är ju ett tag kvar innan det kommer med på våra tävlingar)

Efter gruppmomenten körde jag Ebba, vilket gjorde Millie väldigt taggad tills det var hennes tur att köra Fritt Följ.  Blev kommenderad 4 min och hon gick suveränt bra !!!!!!!!!!  När hon är på det här humöret är 10 poängaren inte långt borta !!!

Körde inkallning med ställande tillsammans med Lorna där vi kollade varandra och hjälptes åt.  Delade upp momentet i två delar.  Tyckte det blev bra stopp idag och bra start på andra halvan, men jag har backat lite och momentet är egentligen inte alls färdigt trots att det snart är dags för tävling.


Hann även med hoppet och rutan. Hoppet tävlingsmässigt helt utan problem !!! Rutan körde jag bara raka skick på 20 m med boll.  Det går bättre och bättre så vi följer planen.

Avslutningvis var Ingela med och tittade på fjärren.  Idag gick den riktigt bra (bästa hitills när vi är någon annanstans än i vardagsrummet)  Liiiiite segt tyckte nog jag ibland men det tyckte visst ingen annan ;o) aaaningens hängsitt men Ingela sa att ser det ut så här blir det en 10:a. Däremot behövde Matte se över sina handtecken om det inte skulle bli DK !!!!!!!!!!!!!  jo men visst som vanligt är det Matten som klantar sig :D  men Millie gjorde t.o.m.bättre när jag rättade till mig.

Väldigt väldigt nöjd med dagens träning !!!  PRECIS så här vill jag att hon ska vara när det är tävling !!!!!!!!




                                    Hjääälp matte, det sitter en mygga på ögonbrynet !!!!!!!  :D

Kommentarer
Postat av: Eddie

men snacka om djurplågeri!!! tvinga henne att ligga stilla medan en elak mygga sitter o suger blod...fyyy dig Lena!!

2011-05-27 @ 08:52:04
URL: http://zetterljungs.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0