Lydnadskurs


Idag har det varit kurs igen för Ebba och mig !!!  Tävlingslydnad var vad som gällde idag.  Det är sällan vi är samma som kommer varje gång. Några är borta, några går igen vilket gör att det blir nya mixar.  Jättebra träning och vi känner ju de flesta andra som i vanliga fall kursar på andra dagar.
Brukar faktiskt vara riktigt roligt att få ses ibland. Ebba verkar tycka likadant och reagerar inte på förändringar i gruppen.


Idag var vi några med stundande tävlingar framför oss så vi fick köra programträning.  Ann med Nemo och jag kompade ihop.  Ebba gillar verkligen alla dessa Berner som tränar för Ingela och Nemo är en riktig snygging !!


Efter genomgång och uppvärmning körde vi igång. Ebba och jag körde först. Blev kommenderade av Ann genom hela klass I.
Tyckte det mesta gick VÄLDIGT bra !!!!!!  Linförigheten går bättre och bättre även om jag inte är helt nöjd ännu.  Ställandet godkänt men med något steg.  Kunde varit något bättre tempo på inkallningen.  Tävlingsmässigt var det i alla fall helt klart inom ett 1:a pris !!!!


Därefter fick Ebba vila i bilen medan jag kommenderade Ann och Nemo genom hela Elitklassen.  Roligt, men mycket att hålla reda på för mig som inte riktigt har koll på alla Elitmoment.  Ingela dök upp ibland och såg till att det hela blev rätt ;o)  Bra jobbade de i alla fall och jag passar på att snappa åt mig en del tips och idéer.  (tänk att man kan ha nytta av igelkott i lydnaden !! )

Efter programträningen blev det fikapaus och efter det körde vi gruppmomenten. Först "sittande i Grupp"  (tror det var 2 min.)  Ebba känns stadig och bra i det momentet (som vi inte har nytta av förrän i klass III, och dit kanske vi inte ens kommer ha ha ha )  Därefter en platsliggning där Ebba låg KANONBRA !!! Om jag minns rätt var det 6 hundar.  Ann körde dold och gick bakom planket. Övriga stod synligt.  Någon hund reste sig och jag tror några var framme och belönade. Ebba låg stadigt med hakan i backen HELA tiden !!! 6 min. tävlingsmässigt utan belöning.


Sedan jobbade vi med de saker som inte känts riktigt bra under programträningen. Jag jobbade med inkallningen (tempot) och ställandet
Väldigt nöjd med dagens träning och det känns väldigt bra inför kommande tävling för nu vill vi verkligen ha vårt Lp !!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Bra jobbat Lena, nu har du bara ett par sycken kvar sen är du färdig!!

2011-05-31 @ 11:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0