Kurs


                  



Kursen idag startade upp med 10 min. uppvärmning med fokus på ingångar och "klockan". Det är mest aktuellt om man har ingångar till vänster. Så jag och Millie som har ingång från höger jobbade istället med träapporten där vi håller på att byta från avlämning framifrån till avlämning vid sidan. Det går bättre och bättre. Fibblandet i munnen har minskat betydligt. Körde även upptag, "håll-fast" och fotgående med apporten i munnen.


Därefter blev det gruppmomenten.
 
Sitt i Grupp : Ett tramp med vä.tass. Är mest nöjd med att hon numera verkar bekväm i momentet och sitter stadigt. Vet inte tiden men det känns alltid VÄLDIGT länge när man kör hos Ingela. ;D

Platsliggning :  Vippade över på ena skinkan en gång, ett nos och flyttade ena framtassen. Men även här är jag nöjd att hon ligger stabilt. Tiden var en bra bit över tävlingsmässigt.


Efter gruppmomenten var det dags för de tre momenten Fjärren, Rutan och Apporteringen precis som förra veckan. Vi jobbade två och två framförallt för att man ska ha någon stå bakom vid Fjärren och även annat där man behövde hjälp. Evelina och jag kom ihop och körde allt tillsammans. Först rutan där vi la ut belöning åt varandra osynligt. Gjorde tre skick med Millie där alla blev bra !!

Fortsatte sedan med Fjärren där jag fortsatte träna med externbelöning. Ibland låste det sig lite men vi har fått ut bättre avstånd och fick till några riktigt bra skiften.
Evelina fick oxå traggla lite så plötsligt var det dags för fika och apporteringen hanns inte med.


Efter fika, babbel och en underbart god prinsesstårta var det dags för andra halvlek ute på plan. Nu var det Fria Följet som gällde. Vi kommenterade varandra 10 min. var. Evelina och jag körde fortfarande ihop. Millie och jag blev först ut. Millie gick riktigt bra men vi behöver jobba igång oss för att få bra flyt. Vi hade även med stegförflyttningar, vändningar på stället och långsam marsch. MYCKET nöjd förutom ett par småmissar av Matte. Trots att vi inte tränat ett endaste pass lydnad (bara en massa annat som känns roligare just nu) hemma senaste tiden sitter grunden tillräckligt bra ändå.  Däremot hade vi tappat en del i språng marsch så det får vi se till att jobba upp igen.

Kändes som ett mycket bra pass idag där Millie var alert och fokuserad !!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0