Hemma igen

   
 
 
Då var vi hemma igen från Goldenspecialen. Ganska skönt att ha en extra ledig dag för vi var ganska trötta, Ebba och jag, efter helgens bravader.
 
Här hemma har Millie och Simon bara haft det bra. De har gått sina 500 m-promenader (tagit bilen hit och dit för att variera ställen) och gjort sjukgymnastik. Millies mage börjar komma iordning igen med en diet på ris och kokt fisk. Idag började jag även blanda i lite hundmat.
 
Eftersom allt ser bra ut var det även dags att få börja simträna här hemma i sjön. Oj oj oj vad Millie gick upp i varv när vi åkte ner till sjön. Kanske trodde hon att det skulle bli fullt ös som vanligt när vi kommer dit men det gick ju inte alls ;D
 
Det blev en koppelpromenad på ca 250 m ner till vattnet som uppvärmning, lite sjukgymnastik av tån och sen ut i båten.
Vi har ju ganska stenig och tråkig "strand" där Millie inte kan gå i. Det blev istället att lyfta i henne i vattnet från båten med hjälp av flytvästen som vi köpte hos Marie på rehab. (rätt tungt faktiskt trots ett bra bärhandtag)
 
Så här första gången fick Millie bara simma 1 min. men jag tror hon var riktigt nöjd ändå :D
 
När vi simmat klart blev det sjukgymnastik och promenad tillbaka till bilen som nedvarvning och sedan åkte vi hem. Tror det tog lite på krafterna ändå för Millie somnade när vi kom hem. ;D
 
 
 
                                                          Nöjd liten badfröken !!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0