Telefonsamtal

 
 
Idag ringde Arne Adolfsson från Norsholms Djursjukhus för att höra hur det går för oss. Jag har hunnit samla på mig en hel del frågor under de här dagarna så det kändes bra att få prata.
Har oroat mig för att jag inte tyckt tån/tassen sett bra ut, att tåleden varit tjock och bred, att Millie är lite ovillig att gå promenad och helst valat gå hem så fort hon kissat, ja en hel massa saker som gjort mig övertygad om att allt inte är bra och att tån inte läker som den ska. Tankarna far lätt iväg när man börjar oroa sig !! :(
 
 
Efter samtalet känns allt MYCKET bättre !!!!  Nu har jag fått svar på alla frågor, Arne har förklarat allt jag undrat över och allt verkar bra och går åt rätt håll. Att tån känns tjock och bred är precis som det ska nu i början för att den ska bli stabil. Sen ska vi sakta tänja ut tån så den blir smalare men det kommer ta många månader innan den blir som de andra tårna.
 
Rimadylen ska hon klara sig utan nu så det gjorde inget att vi var tvungna att ta bort den när hon blev dålig i magen förra veckan.
Vi ska fortsätta simma här hemma varannan dag fram tills vi ska till rehab den 22/8
Vi ska utöka promenaderna succesivt med ca 100-200 m två gånger i veckan. Att Millie är lite ovillig att gå beror nog mer på lite stelhet och att hon är lite uttråkad än att hon har ont. Hon varken haltar eller är stel när hon vilat och reser sig så jag får nog hålla med om att hon inte verkar ha ont.
 
Utan belastning ser tårna ut nästan som vanligt (bortsett rakningen som inte växt ut än) men vid belastning pekar tån fram en bra bit vilket troligtvis är så det kommer vara enligt Arne men inget hon kommer besväras av.
 
 
 
 
 
                                 
                                       Så snygg är den inte "sprettån" men vad gör det bara
                                                                allt blir bra !!!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Siriosmilla

Vi håller tummar och tassar för att allt kommer att gå riktigt bra!

2012-08-18 @ 22:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0