Ledig dag


 



Tänk vad mycket man hinner med en ledig dag. Inte så mycket nyttigt kanske men långa hundpromenader och lite annat trevligt i alla fall. :D

På förmiddagen blev det en långpromenad till skogen.  Ingen träning mer än att vi gick "off road" och som det ser ut i skogen vill det till att man lyfter ordentligt på fötterna. Vi får väl kalla det fysträning ;D 
Ebba och jag tränar lite extra på jaktfot just nu så det fick vi till lite här och där oxå.



Efter lunch blev det ytterligare en långpromenad. Nu runt grustaget där det finns plats för diverse träning under vägen. 
Vi jobbar vidare med rallylydnaden och idag fokuserade vi på bekymren från i onsdags dvs. de här skyltarna :


                                
                                                     Svåååårt !!!! men vi jobbar på !!!


                                
                                     oxå svårt !! Lättare för Ebba än för Millie just nu.



                                
Den här skylten har vi tränat på ett bra tag och Millie kan den utan problem. Ebba börjar precis komma på hur det ska vara. Vad Millie behöver träna på är att hålla sig kvar längre och längre i fotposition på höger sidan. Det har Ebba lite lättare för. Den här skylten fick vara med i dagensträning annars tillhör den Mästarklass och där kanske vi aldrig ens hamnar. ;D
En annan skylt som fick vara med idag som tillhör Avancerad klass var den här :


                                
              Svårare än bakombytet tycker vi men Millie fick i alla fall påbörja och det gick bättre än väntat.



Sen har vi fått en annan uppgift nu under två dagar. Nämligen att ta hand om den här lilla krabaten.       



                            
                            Hyresvärdens lilla flasklamm kommer i full fart när det är matdags !! :D


                            
                                                              MUMS !!!!!!!!!


                              
                                        Tyvärr svårt med kameran inne i den mörka ladugården.



                              
                                 Lilla lammungens kompis men han får mat av sin mamma i stället.


På kvällen var det dags för årsmöte på Brukshundsklubben i Söderköping. Hade inte tänkt åka då jag egentligen skulle jobbat men när jag nu blev ledig så hängde jag med Yvonne dit. Mycket folk och några jag inte sett på länge. Kul !!!!!

Dessutom fick Millie och jag ta emot utmärkelsen KlubbMästare lydnadsklass II 2011. Oj det hade jag alldeles glömt bort att vi vann. Inte visste jag att man fick pris så här i efterskott heller så det blev en glad överraskning.


                                            


Kommentarer
Postat av: Brita, Siri och Smilla

Lediga dagar kan bli välfyllda ganska snabbt! Grattis till priset!

2012-02-11 @ 05:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0