Apportering





Lördag är, som oftast, lika med apporteringsträning. :D Idag bar det av till Händelö med Annelie , Gunilla och deras grabbar. Började med rastrunda och taktiksnack.

Svante blev först ut och därefter Ebba. För hennes del blev det först markeringar som avslutades med utlagt linjetag. Avstånd 50 m. Lite lätt i rumpan idag Fröken !

Vid första markeringen valde hon en liten böj på tillbakavägen. Uppfattade det som en tveksamhet att komma in till mig. Påminde att jag stod där med en liten harkling och hon avslutade fint.
Nästa tog hon samma väg tillbaka men hade ögonkontakt och ingen tveksamhet att komma in så jag stod helt tyst.
Därefter  tog hon exakt samma väg varje gång trots att den rakaste var som rena E4:an med en stig. Hmmmmm.......konstigt !!!  Vi klurade lite men blev väl inte klokare för det.  La på inkallningssignal direkt efter upptaget och avslutade i alla fall med en rak fin tillbakagång. :D men Matte tyckte allt det var lite märkligt.


Det blev även markeringar i sluttning. Uppför på vägen ut och lätt nedförslut på tillbaka vägen. Det gav inte alls den effekt jag förväntat mig och ville ha men vi använde övningen till att få raka återgångar så det blev ändå bra. :D



Därefter fick Millie och Martin komma ut och köra ihop. Först samma övning som Ebba. NÖJD ! Millie varvar upp sig och är lite lätt i rumpan men väntar bra när Martin jobbar när de kör varannan gång.

Därefter i stort sett samma övning men klurigare terräng och nedslagsplats som Martin fick göra medan Millie tittade på. Sen fick Millie göra annat för att sen köra den övningen sist.

Först blev det hörselmarkeringar där Gunilla gick bakom en kulle. Allt Millie hörde var att Gunilla Purrade och dunsen från dummyn. MYCKET nöjd med den övningen !!!!
Sen en övning med Gunilla som synlig kastare där dummyn landade bakom grenverket till ett nedfallet träd. Bra markering och Millie tog ingen omväg varken ut eller in.
Därefter likadant med Gunilla dold.

Avslutningsvis fick Millie den övningen Martin gjort när hon tittade på. 3 markeringar och 2 linjetag med samma nedslagsplats. Felskick av mig på första linjetaget men annars bra jobb.


Sen fika och en massa babbel innan Gunilla och jag tog en promenad där hundarna fick busa av sig.  Riktigt, riktigt trötta hundar hade jag med mig hem. De sov gott medan Simon och jag åkte in till yngsta dottern och blev bjudna på middag. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0