Rallylydnad





Ikväll var det dags för samträning med Söderköpings Rallygäng. :D  Första gången för oss "på riktigt" och jag skulle ha med mig bana. 
Idag blev vi 7 förare och 10 hundar med oss. Sen dök även Annelie upp för att träna lite fotografering i ridhus inför söndagens Open Show i Linköping.

Hundarna var lite uppe i varv och det märktes att vi inte är ute så mycket och tränar bland folk numera och definitivt inte i ridhus. Tog ut hundarna en och en och Ebba blev först. 

Kan man säga att det blivit bättre fast det var sämre ?!?!?!  ;D  Då allt var nytt och spännande stressa hon upp sig lite för mycket och var okoncentrerad och ofokuserad. Trots det klarade hon av att ha huvudet med och vara tyst !!! Så ja, det hade blivit bättre fast det var sämre !!!  Stort intresse för hästskit var det idag så det blev lite nosigt.  Vi hade tappat en hel del i momenten och hade ett ganska uselt fotgående. Hur mycket som berodde på stress och situationen eller att vi tappat i momenten vet jag inte men det kändes mest som att den största svårighet var att klara av att hålla fokus. Tror vi behöver komma ut mer bland folk !!!!!

Kameran var med och jag försökte mig på lite fotografering men det blev inget vidare i ridhus.


            
                                           Klart för start !!


Jag hade satt ihop en ganska enkel nybörjarbana  då vi inte kan det här med rallylydnad så bra ännu, varken då det gäller skyltar, banor eller utförande.  För Ebbas del räckte det gott och väl för vad hon klarade av idag, men roligt var det.
Sen fick Millie komma ut. Supertaggad och jätteglad blir det gärna fort, fel och allt på en gång. Men när hon koncentrerar sig blir det jättebra. Liiite ringrostiga men det mesta av lydnaden satt där. Känns som vi ganska snabbt kan jobba oss tillbaka där vi varit tidigare. Millie påverkas dessutom inte särskilt mycket av miljön och allt runtomkring som Ebba gör.


   
                            Taktiksnack eller ?????? Hundarna har i alla fall fullt fokus :D



                                          Sarah belönar Pippi för ett fint läggande.


Efter träning tog vi en kort promenad tillsammans med Annelie och grabbarna innan vi åkte hem. Så skönt att passa på att få en kvällstur i lyse.
Nu ska försöka få till lite träning tills det är dags igen om 14 dagar. Ska se om jag lyckas få till en banskiss att lägga in oxå.







Kommentarer
Postat av: Charlotte m flock

Jag älskade din bana! Igår på min hundpromenad gick jag samma väg som vi gjorde. Din upptrampade bana på gräsplanen fanns kvar och jag och Bessie gick igenom den igen. Jag hade glömt bort vart du satte målet men så såg jag en inre bild av dig och Ebba som dagen innan jublat, hoppat omkring och blivit så lekfulla där banan tog slut. Då mindes jag!! ;) Så ni var med, fast på avstånd. Jag gillade banan mycket, skiss får du gärna göra ;) Rallylydnad blev helt plötsligt väääldigt roligt :) Tack.

Följ med oss inne i stan någon dag om du vill, bland folk.

Kram!

2012-01-26 @ 05:57:10
Postat av: Linda

Det var en trevlig bana!



Om jag ska vara helt petig bara så heter vi Sörpings Rallygäng, inte Söderköpings...



Vi ses om två veckor!

2012-01-26 @ 16:00:09
URL: http://blogg.passagen.se
Postat av: Brita, Siri och Smilla

Nästa gång är det jag som ska fixa bana! Bäst att börja klura nu så det blir riktigt, riktigt svårt......

2012-01-26 @ 21:15:20
Postat av: Sarah, Pippi & Wilda

Roligt att du också hänger med på rallyn :)



Om det blev några bilder på mina flickor får du gärna maila över dom! [email protected]



Kram

2012-01-27 @ 15:43:40
URL: http://flattar.wordpress.com
Postat av: Carro

ASG vilka bilder på mig och Melker! Älskar ändå bilden med mig och Linda på... så det ska vara hundarna har fokus haha Som Sarah säger, om du har fler bilder på oss får du gärna maila över dom. Hoppas vi ses nästa gång!! Kramisar

2012-01-28 @ 17:08:26
URL: http://pudelrace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0