Viltspår

       



Idag dök Katarina med Musse upp igen. Efter måndagens lilla "prova-på" spår bestämde vi att han skulle få försöka med ett "riktigt" spår. Dessutom hade jag lovat mina Tjejer varsitt spår när de blev utan i måndags. :D


Till Musse blev det ett 19 timmar gammalt spår, ca 400 m drygt med 4 vinklar.  Attans vilken spårhund han är den där lille skrutten !!!!! Är djupt imponerad över vilket kanonjobb han gör och det vid sitt första nattgamla spår någonsin.


Mina Tjejer fick oxå varsitt spår utan några större konstigheter som de löste helt ok. 
Millie verkade ha en hel del viltövergångar på första raksträckan som hon absolut ville kolla upp.  Lite snurrande i första vinkeln men sen tuffade hon på kanonbra, vilket jag är jättenöjd med, även om det som vanligt gick aningens för fort.


                
            Självklart hittades klöven !! ;D



Ebba snurrade lite i starten innan hon bestämde vartåt vi skulle. Kom sedan lite vid sidan om på andra raksträckan. I övrigt inga problem även om farten var något högre än den brukar med henne. Kanske beroende på att hon var sist ut och hade laddat en del i bilen.



                  
                           Ebba hittade oxå sin klöv förstås !!! ;D



Resten av bloggen och bilderna är till dig Katarina och din Superspårare !!!!  Tror inte det var några tveksamheter alls utmed spåret.  Lugnt, bra tempo och inga tveksamheter vid slutet.




Lite pyssel innan man är klar för start.




Då var det dags att sätta igång.




Hittade starten direkt och undersökte noga.




Där var vi igång. Noggrann kille det här. :D




Vänstervinkel.
Inga problem för hunden bara Matten som verkar ha lite bekymmer med terrängen ;D




.......... och vips var vi framme vid slutet. :D




Tror det finns nå't här !!




Jajamensan, en smaskig hjortklöv !!




Hoppsan den satt visst fast.




Där kom den loss




Kolla vad jag hittade !!!!!!!




Den är min !!!!!




Absolut sötaste viltspåraren någonsin !!!
(han klär i rosa tuffa killen ! ;D)




Dagens duktigaste spårekipage !!
Slog mina tjejer överlägset idag och imponerade stort.




Stolt kille bär klöven hela vägen till bilen.



När alla spår var avklarade fick alla komma ut och röra på benen medan Katarina plockade fram fikakorgen. Tack snälla för kanongod matsäck. Det satt fint efter allt traskande i skogen.




Musse hjälper till att packa upp fikat. ;D


Det behövdes lite energipåfyllning för dagen var inte slut ännu...............



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0