Drömgruvan






Idag blev det "mitt-i-veckan" - träning tillsammans med Annelie och Grabbarna. :D  Eftersom det fortfarande var sommarvarmt bestämde vi oss för att åka till Drömgruvan. För Millie och Ebbas del tänkte jag träna vidare på vattenavlämningar.


Då jag sovit hela förmiddagen och Annelie jobbat började vi med en ordentlig rastning av hundarna. Sen blev det fika medan de fyrbenta lugnade ner sig lite.




                          Millie blir så glad att åka till skogen så hon flyger fram på stigen ;D



Därefter var det dags för lite jobb. Theo först ut med några övningar på land (i skogen). Ebba fick följa med och titta på vilket hon gjorde bra !!
Även Ebba fick några övningar på land. Lade ut några dummy på stigen, kanske inte mer än 25 m bort.  Annelie ställde sig på ett litet berg rakt ut till höger om oss. Vi varvade linjetag på stigen och markeringar av Annelie. Gick riktigt bra !! Nöjd med farten RAKT in !!!! :D
När vi kände oss nöjda fick Ebba träna jaktfot tillbaka ner mot vattnet, vilket gick mycket bättre än väntat !!


Nu skulle Ebba och Millie få plocka upp dummy från vattnet. Först Ebba. Började med några "plocka-upp-ge-till-matte" på stranden. Därefter la jag dummyn i vattenkanten och avslutningsvis slängde jag den några meter ut på djupt vatten så hon fick simma för att hämta den. Riktigt, riktigt bra gick det !!!!!!

Även för Millie, som fick göra samma sak, gick det riktigt, riktigt bra !!!! Även bra stadga för hennes del !!
Sommarens stora projekt kanske inte är så stort som jag först trodde. ;D

Efter lite mer fika samt vattenarbete för Theo och Martin var det dags att åka hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0