Frisim 2

 
 
 
Idag var det dags för vårt andra tillfälle på simmet själva. Även idag fick Millie börja. Mest bara för att jag ska ha lite bättre koll på hur mycket tid vi har kvar till Ebba.
 
Som vanligt blev Millie jätteglad att hoppa i badet.  Bara att simma på för hennes del.
Idag körde vi 8 + 9 + 8 min. med 1-2 min paus emellan.  Andra passet blev med några intensivare intervaller. Hade med en "ny" leksak idag som jag använde för att öka farten emellanåt. När det sen var dags för paus kastar jag alltid leksaken så hon får hämta den och simma till rampen. Det var bara det att den här leksaken sjönk till botten !!!! Och se då ville Millie inte alls komma upp utan leksak. Lyckades till slut locka in henne så vi kunde fiska upp leksaken med en håv. Millie ville i snabbt igen (för att kolla om leksaken fanns kvar skulle jag tro) så det blev bara en minipaus innan sista passet men hon orkade utan problem ändå. Tror minsann kondisen är tillbaka igen.
 
 
 
 
 
                       
                                                         Bläää att vänta på sin tur !! ;D
 
 
Till slut blev det även Ebbas tur. Vi började med en lina på. Idag var tanken att hon själv skulle få bestämma när hon ville simma till rampen. Vi började även utan leksak eftersom hon annars helst vill direkt till rampen och lämna den.
Väldigt svårt att få till något bra flyt i simningen och hon vill gärna försöka "klättra" på kanten för att komma till mig. Vi bröt ganska snabbt och plockade på två linor så hon inte kommer för nära kanten. Nu gick det bättre !!
 
Eftersom hon hela tiden vill till mig försökte jag hålla mig så lite som möjligt på långsidan bredvid henne. Istället stod jag på kortsidan så hon simmade rakt mot mig, så fort hon närmade sig och det var dags för vändning skyndade jag mig mot andra kortsidan och småsprang dit så hon kunde simma rakt mot mig igen. Samtidigt parerade Simon den andra linan från andra sidan så vi fick till bra vändningar. Puh, jobbigt träningspass för Matte det där !! ;D
 
 
Hon ville ganska ofta till rampen så det blev många korta pass men så fort hon är uppe på rampen vill hon i igen så det blev även många korta pausar. Ett par gånger tog vi lite längre paus tillsammans så hon fick varva ner lite.
Särskilt bra går det inte ännu men till nästa gång har vi lite nya tankar och idéer så till slut ska vi säkert få i ordning på Ebbas simning oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0