Frisim 3

 
 
 
Idag var det dags att bege sig till Norsholms Hundrehab för att simma igen.  Panik, panik, !!!!  .........eller i alla fall en viss befogad oro. ;D
 
Simon har fått lite extrajobb så idag skulle jag bli tvungen att klara mig alldeles ensam !!!  Jätteglad att han fått lite jobbtimmar men hur skulle det gå med Ebba på badet ?!?!?!  Vi som hittills inte fått till det utan två linor. Dessutom har det sparat mycket tid att Simon kunnat hjälpa till och serva med det praktiska runt omkring.
 
 
Men idag begav jag mig iväg själv. Planen blev att Ebba skulle få börja, gick det inte bra skulle Millie istället få resterande tid.
 
En lina på och inga problem att gå i vattnet för Ebba. En rolig gummianka kastade jag i vattnet som hon fick ha i munnen medan hon simmade. Tanken var att låta henne gå upp på rampen när hon själv ville men försöka hålla henne simmande så länge som möjligt.
Till att börja med blev det en hel del upp och ner från rampen, någon minut simmande, upp på rampen, i igen och 1-2 min sim. Började lägga på ett "varsågod" när jag släppte upp henne på rampen. När vi kört så ett tag tog vi en liten längre paus (2-3min.) då vi satt tillsammans och vilade.
 
När allt gick över förväntan  ville jag gärna få till lite mer sammanhängande simning. Eftersom dragningen till rampen var ganska stor slapp vi att hon försökte "klättra" på kanten mot mig idag. Jag kunde oxå parera med lina och få till bra vändningar så vi lyckades få till 4 min. simning innan jag gav ett "varsågod" att gå upp på rampen.  Vila tillsammans ett par minuter innan vi körde ett sista pass som blev hela 5 min.
 
Tänk så bra det gick idag !!!! Hade inte alls behövt vara orolig för idag gjorde hon sin bästa insats i bassängen hittills och för första gången är jag helt övertygad om att även hon kommer lära sig simma lika bra som Millie
........ och Matte blev inte ens blöt idag !!!!!!!!!  Nu tror jag vi kör utan Lill-Husse ett tag får vi se. ;-)
 
 
När Ebba var duschad, torkad och stretchad var det Millies tur.  Som vanligt är hon i stort sett självgående i bassängen. :D  Idag blev det 9 + 9 + 9 min med 1-2 min paus emellan. Under mellanpasset varvade vi med intensiva minuter där vi drog upp tempot rejält.  En riktigt bra dag i bassängen idag !!!!!!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda, Inez & Drömma

Duktigt, Inez är en liten "bråkstake" så vi har börjat med två linor igen, nu när hon varit skadad har vi inte simmat, men det är dags att fixa tid hos Marie och få ett träningsprogram.

2012-11-05 @ 17:22:14
URL: http://blogg.passagen.se/lir

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0