Frisim 4

 
 
 
Även idag var jag ensam i badet. Körde samma upplägg som i måndags eftersom det funkade bra. alltså blev Ebba först ut. Idag fick hon inte helt och hållet bestämma när hon ville gå upp på rampen utan vi körde på lite längre pass åt gången för att få lite flyt. Simtekniken blir lite sämre när jag får hålla emot och styra en del men så fick det bli för att få mer sammanhängande pass.
 
Vi fick till 5 + 4 + 5 + 5 min med 2-3 min paus emellan.  Mycket nöjd med det !!!!! Tyckte vi gjorde framsteg även om inte allt blev rätt hela tiden. :D
 
 
När Ebba var ompysslad och klar var det Millies tur. Som vanligt tuffar hon bara på !!!
Idag körde vi 9 + 10 + 9 min.
 
Första passet blev i ganska lugnt tempo som lite uppvärmning. Därefter en minipaus på bara 30 sek. innnan vi körde igång andra passet. Brukar låta mellanpasset bli lite intensivare, så även idag. Kastade leksaken och Millie fick försöka hinna först. Matte vann VARJE gång !!!!!! ;D men Millie tyckte det var lika roligt ändå. Här blev det en liten längre paus ( ca 2 min.) men Millie var inte särskilt trött. Avslutade med ett pass i mellantempo och var nöjda för idag.
 
 
Tack och lov att vi har en dubbeltid !! Tjänar ju många minuter på det. Ändå kan jag känna att det blir lite stressigt att bli klar i tid trots att vi nu börjar få till riktigt bra rutiner. Hundarna får 40 min var, 30 min i vattnet och 10 min "runt-om-tid" sen är det 10 min kvar till städning. Stressar inte med hundarna men på slutet blir det lite bråttom med det sista av städningen, få på täcken och inte glömma några grejer. Kanske för att jag ännu inte känner mig så van och man ju inte vill missa nå't som man borde gjort.
 
Trötta och nöjda är vi i alla fall när vi kommer hem och efter en rastrunda somnar hundarna sött !! :D
 

Kommentarer
Postat av: Ancki, Frida, Agnes

Skönt att du klarar dig så bra på egen hand. Läser numera varje gång du skriver om simmet då det är stor sannorlikhet så att vi också får börja med det. Önskar dig och vovvarna en härlig helg !!!!

2012-11-09 @ 19:30:08
URL: http://www.goldentjejerna.se
Postat av: charlotte och flocken

Heja Ebba som fixar detta! Millie kanske är en bra förebild!? :)
Kram till dina duktiga tjejer och till dig också, såklart!

2012-11-11 @ 10:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0