Frisim 6

            
 
 
Idag var det dags för simning igen och som vanligt fick Ebba börja. Känner att vi börjar hitta rutiner som passar oss nu. 
 
Idag var planen att börja där vi slutade sist, nämligen att jag höll i linan ganska nära halsen/sidan på Ebba och därmed kunde hjälpa till så svängarna blev rätt och vi fick mer flyt i simmet.
Så fick det bli och jag tycker nog att det gick så bra som jag tänkt att det skulle. När det inte blev rätt/matte hade dålig timing blev det visserligen en hel del plaskande med frambenen (så Matte blev blöt idag med !!!!) men större delen av tiden blev bra så vi fortsätter likadant även nästa gång.
 
 
             
                                                           Full koncentration !!!!!!!!!!   ;D
 
Gunilla och Svante hade varit innan oss så Gunilla smög in och plockade fram mobilen och knäppte några bilder på oss.  Alltid roligt nu när Simon inte är med och fotar. Dock hann vi inte hälsa så mycket för som sagt, koncentrationen var stor på vår simning. :D
 
Ebba blir rejält trött och ganska flåsig i badet, inte för att hon har så dålig kondis utan snarare för hon stressar upp sig och inte riktigt kan slappna av när hon simmar.
Idag blev det 2 + 3 + 3 + 3 + 2 min med 1-2 min paus i mellan varje pass. Trots lite plask och stänk är jag nöjd med Ebba idag som ändå simmade riktigt bra stor del av tiden.
 
 
                              
                                                                 Väntar på sin tur.
                                                   (men brukar faktiskt ligga ner och vänta
                                                     när inte Gunilla smyger in och fotar)
 
 
Millie fick som vanligt vänta till sist men hon brukar inte knorra något speciellt över det utan ligger snällt och vilar innanför dörren tills det är dags.
 
Millie som har god kondis och älskar detta simmar helt avslappad och blir inte nämnvärt trött av sina pass. Inte ens förhöjd andning märks på henne så idag försökte jag höja ribban lite. Istället för tre pass med paus emellan körde vi bara två pass. Så idag blev det 15 + 15 min med 2 min paus emellan.  Sista 5 min i varje pass körde vi lite extra. Inte så att vi direkt ökade farten men att Millie tog kraftigare simtag.  Trots lite annorlunda upplägg idag med mer sammanhängande simning blev Millie inte det minsta ansträngd även om hon somnar väldigt gott när vi kommer hem. :D  Jag kanske får ta och prata med Lotta hur vi ska jobba upp oss ytterligare.
 
 
Medan Millie simmar får Ebba sitta kopplad uppe vid bassängen där hon blivit duschad och stretchad.  Måste nog ta med Simon någon gång och fota henne för hon är bara såååååå söt. Numera har hon lärt sig att lägga sig och vänta så hon ligger med hakan i golvet alldeles på kanten till rampen och ser ut som hon sover medan hon hela tiden mumlar högt i skägget !!! ;D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0