Frisim 9

 
 
 
Idag blev det lite extra stressigt när vi skulle iväg till simmet. Upptäckte att jag glömt plånboken hemma. Tänkte först strunta i det men eftersom jag var absolut tvungen att köpa Seraquine blev det att vända om.
 
Fem minuter sena var vi i alla fall på plats och redo att börja simma. Kände mig inte särskilt stressad men kanske påverkades Ebba ändå för hon var rätt uppe i varv.
Hon fick som vanligt börja och var lite okoncentrerad och även lite pipig.  Tyckte ändå själva simningen gick skapligt men vändningarna fick vi till sämre än vanligt.
Pressade ändå på lite och det blev 6 + 7 + 6 minuter sim med 2 + 2 minuter paus. Lite trött blev hon allt. Det tar lite extra på krafterna när hon är uppe i varv. Nöjd att vi kan få till mer sammanhängande simning ändå.
 
Därefter var det Millies tur. Hon fick simma 15 + 15 minuter med 2 minuter paus. Även idag roade vi oss med att de mittersta fem minutrarna av varje pass (dvs en tredjedel av simtiden) göra cirklar och åttor och utnyttja hela bassängen. Jätteroligt tycker Millie och sätter lite extra fart !!!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Lite poolhäng är aldrig fel....men vart är min paraplydrink ser Ebba ut att fundera på ;)

2012-12-05 @ 00:21:12
URL: http://zetterljungs.hundstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0