Simning

Idag var det dags för Norsholm och simträning igen.  Bara Ebba som fick följa med idag. Sista träningen med Lotta innan vi ska klara oss själva i fortsättningen.
Det kommer säkert gå bra men nervös är jag hur vi ska få till det.
 
Idag gick det i alla fall bättre än sist. Ebba gillar ju att simma men har inte riktigt kommit på att det faktiskt är just bara det vi ska göra, simma. Hon skulle nog helst vilja ha lite olika övningar eller att vi apporterade för hon har liksom inte riktigt kläm på att man bara ska simma fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka. 
 
Hon simmar bäst med en leksak i munnen men samtidigt vill hon då gärna simma till rampen för att lämna av den och sen få hoppa i igen.
Vi provade lite olika idéer Lotta hade och jag kommer nog börja med att ha två leksaker, en som hon får ha i munnen och en som jag kastar i vattnet dit hon ska simma. Det funkade jättebra idag och vi fick t.o.m. till fina vändningar åt rätt håll. Så småningom när hon förstått uppgiften tror Lotta att det nog kan funka att jag står vid kortsidan och kastar en leksak som hon får simma och hämta och sen komma tillbaka med till mig, om hon nu kommer vilja lämna av i vattnet.
Men än så länge kör vi med en lina på och två leksaker i vattnet.  Idag körde vi tre pass på 3 + 3 + 4 min.
 
Nästa vecka kör vi på riktigt alldeles själva och hoppas det går bra !!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0