Svamp

 
 
 
 
 
Soligt och fint väder en liten stund idag och inga jägare i sikte !!!! :D  Så jag och tjejerna drog till skogen när vi vaknade för att förbereda morgondagens middag, trattkantarellsoppa. ;D
 
Ibland tänker jag att det är lite konstigt att det finns så gott om en svamp som är så god. Annars brukar det bara vara de okända / oätliga som finns i mängder. I mängder fanns i alla fall även trattisarna idag !!! 
Nu har jag varken tid, lust eller ork att ta hand om en himla massa på en gång. Det behövs ju inte heller när man bor alldeles intill skogen. Bara att gå ut och plocka det som behövs för dagen, passar mig perfekt ! :D
 
 
 
                                            I morgon blir det trattkantarellsoppa !!!! Mums !!!!
 
 
 
           Blir nog något gott av dessa oxå till helgen. Varma mackor på fredagkväll skulle sitta fint !!!
 
 
 
                                   .............. men idag puttrade rotmos i grytan !!!! ;D
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Kram på Er, tänkte allt på er i söndags när vi var så nära er men vi var lite sega att bestämma oss om att åka så blev inte av att vi hörde av oss nåt innan.

2012-10-17 @ 22:38:34
URL: http://zetterljungs.hundstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0