Onsdagsträning

 
 
 
Idag bar det av till Auroraparken och Yxbacken igen. Trevligt ställe och jag kände att det fanns övningar som inte hanns med i lördags som jag ville göra.Det blev bara Annelie och jag,men ibland kan det vara bra att bara vara två oxå.
 
Ebba blev först ut och vi startade inne i "parken".  Först en övning som jag blev sugen på sist men inte hann med. En ganska lång markering över bäcken där hunden skulle upp en bit på land på andra sidan.  Annelie missuppfattade mig lite så markeringen hamnade alldeles vid vattnet på andra sidan men det gick ju bra det med. Men jag ville gärna se hur hon gjorde när hon skulle upp en bit oxå så vi gjorde om en till som blev som jag tänkt. Inga problem och innan vi gick därifrån la Annelie kvar ett dolt linjetag.
 
Vi fortsatte bort till stora eken. En ganska lång markering i liet uppförslut som de andra gjorde i lördags men inte vi. Funkade bra men liiite lätt i rumpan.
 
Därefter ställde sig Annelie på stigen framför oss och kastade en markering till vänster om oss och därefter en enkelmarkering till höger snett över bäcken. 
Över bäcken blev det sedan en annan väg tillbaka bland träden och över bron istället för tillbaka över bäcken. Där är jag nästan säker på att det var en ekorre som lockade och gjorde att hon tog en extra omväg och kollade lite. ;D
 
Sen var det dags för det dolda linjetaget (som jag höll på att glömma bort, tur Annelie påminde mig) Inga funderingar utan hon löste uppgiften bra.
 
Avslutningsvis en markering uppför en slänt. Tyvärr hamnade dummyn på kanten och rullade ner för backen men vi gjorde en gång till så blev det rätt och sist en hörselmarkering med både Annelie och dummyn dold som hämtades in.  Mycket, mycket nöjd med Ebbas arbete men som oftast blev det en del fibbel i munnen och dålig fart in.
Klurar lite på om det hänger ihop det där med farten och fibblet. När hon börjar fibbla tappas farten för att inte tappa dummyn. Hmmmmm får klura på en lösning där....
 
Efter fikat blev det ett pass till. Nu uppe i knattebacken för Ebbas del. Först en enkelmarkering i kanten uppför backen.  Sen en till markering med både oss och Annelie på samma ställe men nu kastades dummy nästan tvärs över till andra sidan backen.
Tack vare nedförslutet (och smarrig köttkorv i Mattes ficka) blev farten lite högre in, då hanns det inte med att fibbla och då sackades inte farten !!!! Är nästan övertygad om att det hänger ihop
Till sist skickade jag på ett "tomt" linjetag till första markeringen (där det alltså inte låg någon ute) Halvvägs dit blåste jag stoppsignal som hon lyssnade på direkt !! Kastade bollen och lite bus som belöning. Blev ett riktigt kanonavslut och jag är så nöjd med dagen !!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0