Hällerstasjön

 
 
 
Så var det dags för simträning igen tillsammans med Johanna och Majken. (Ja Ester är oxå med fast inte på simträningen). Majken brukar oftast vara först ut och så även idag.
Därefter Millie som idag fick simma 6 - 8 - 6 min med korta pausar uppe på land.
 
Idag höll sig åskan borta så även Ebba fick simma i form av långa markeringar från Johanna ute i båten. Försöker beräkna så att simtiden för varje markering ska bli ca 6 min. Inte helt lätt att beräkna det där.
 
Första markeringen blev det 5½ min sim. Sen drev båten iväg en hel del och andra markeringen tog hela 8½ min att hämta in. Avslutade lite närmre och på den sista markeringen blev simtiden 6½ min.
 
Fika och promenad hann vi förstås oxå med innan det började bli kväll. Nu hoppas vi på att kunna fortsätta åtminstone hela augusti innan det blir för kallt i vattnet. tror temperaturen ligger runt 20 grader men till nästa gång ska vi försöka få med en termometer.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0