Simning 11

 
 
 
Då är vi igång med simningen igen och idag var det dags för båda Tjejerna att ta lunchpasset.  Som vanligt får Ebba börja eftersom det alltid funkar bäst så för båda två.
 
Gick riktigt bra trots att jag var själv. (blev faktiskt knappt blöt idag heller, det tar sig !!! )  Bestämde mig att tänja lite på gränserna och Ebba fick simma 8 + 8 + 8 min med 2 + 4 min paus. Lite trött blir hon allt pga att det inte riktigt är flyt i simningen. Men det går framåt och idag kunde vi även variera tempot en del och använda mer av bassängen. Tyckte även benrörelserna var bättre idag och hon tog i bra med bakbenen.
 
 
Med Millie körde vi på som vanligt med tempoväxlingar och olika simvägar men hon fick sina 30 min utan paus idag.  Trots att vi körde ganska högt tempo en del av tiden gör bra simteknik och god kondition att det ändå inte blir så jättestor utmaning. Hon är avslappnad och nöjd efteråt men inte säskilt trött. Tror kanske att vi ska prova på streamern framöver får vi se.
 
 
 
                                                             Ebba simmar på.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0