Alpha Ohm 4

Idag var det dags för Ebba att springa i TreadMillen på Alpha Ohm igen. :D  Knappt en vecka sen sist så den här gången blev det lite kort mellan gångerna men Ebba börjar tycka det är rätt trevligt att åka dit.
 
Själv tycker jag hon gör stora framsteg både att springa på bandet, ligga på vibben och i miljön men även här hemma märker jag stor skillnad. Kanske inget som andra ser när vi träffas men jag ser stora förändringar. Känns verkligen som den här träningen passar Ebba helt perfekt och det är roligt att se en så snabb effekt.
 
 
Roligt var oxå att även Cissi (som tog hand om oss idag och som inte sett Ebba på nästan två veckor ) direkt såg att Ebba hade ett bättre steg och rörde sig bättre.
 
Efter lite uppvärmning i skritt på bandet blev det idag 9 min och 20 sek i trav. Ett par försök att hoppa upp med framtassarna på kanten idag (som hon inte gjorde alls sist) och hamnade även i passgång en mycket kort stund (vilket inte hänt tidigare) Annars tyckte Cissi att hon rörde sig bra i vattnet och tog i ordentligt.
 
Efter bandet blev det stretching och sedan upp på vibben 15 min. Idag var hon riktigt avslappnad.  Hon fick lite ryggmassage av Cissi som tyckte att hon inte var så spänd i musklerna längre. Nu dröjer det 1½ vecka till nästa gång men vi tränar vidare hemma fram tills dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0