Ebbas 2:a träningsvecka

Jaha då har vi avverkat ytterligare en träningsvecka för Ebbas del, ( oj vad tiden går fort ) och då pratar jag om den specifika extraträning hon får mellan besöken på Alpha Ohm.
I övrigt ser ju våra veckor ut precis som vanligt med promenader, träningar, kompisträffar och annat.
 
 
Fredag 15/3 :    Morgonpromenad med viktmanschetterna och idag ökade vi på vikten från 30 g till 40 g på varje ben.  Det är bara på bakbenen vi använder vikter och jag tycker nog det har byggt lite muskler.
På eftermiddagen träffade vi Gunilla och hundarna för en skogspromenad så det fick bli dagens Off-road.
 
 
Lördag 16/3 :    Idag var det apporteringsträff i Klinga så någon ytterligare terrängträning blev det inte idag. Innan det blev mörkt hann vi en promenad runt byn och passade på att ha vikterna. Lite bättre i steget vill jag nog tro att det är med den ökade vikten.
 
 
Söndag 17/3 :    Lunchpromenad med vikterna på.  Blev några varv på stegen oxå och idag höjde jag den yttrligare ca 5 - 10 cm. Stretch på det och sen har vi lite nu och då börjat med att backa uppför yttertrappan när vi ska gå in.  Ebba lärde sig det för ett par år sedan och jag tror knappt vi gjort det sen dess men hon kom ihåg väldigt bra hur man gjorde.
 
 
Måndag - Onsdag 18/3 - 20/3 :  De här tre dagarna åker vi ner till Växjö. Så mycket annat än att sitta i soffan och bebismysa med Lilla Johanna blev det inte. Men en av promenaderna per dag var vikterna på i alla fall.
 
 
Nu har två veckor gått och jag tycker jag märker mer och mer skillnad på Ebba !!! Framförallt känns hon mer och mer "lösgjord" och känns rörligare på ett helt annat sätt.  I morgon är det dags för Alpha Ohm igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0