Träningslördag

 
 
Som vanligt blir det mycket hund när det är lördag och helg.  Idag var det dags för ridhusträning igen men precis som gjort ett par gånger tidigare träffades Annelie och jag på förmiddagen för att köra apportering samt framför allt aktivera Millie och Martin.
 
Vi bestämde oss för att ta en koppelpromenad från Annelie till Marieborg. Strålande solsken och vi riktigt njöt !!!!
Väl framme släppte vi fångarna loss ;D (det är ju ändå vår trots allt) Blev lite bus, strosande och pinntuggande medan jag och Annelie bara vände näsan mot solen och njööööööt !!!!
 
Sen var det dags att köra igång "arbetet". Med Ebba ville jag jobba vidare med lätta dubbelmarkeringar för att få till rutin och säkerhet i skicken. Tyckte nog Ebba var ganska oengagerad idag och hade inget riktigt sug efter apporterna.  Bra stadga och inga större problem att gå utt på första men väldigt ofokuserad och loj ut på den andra. Gjorde 3 dubbelmarkeringar som väll allihop gick ungefär likadant. Bytte ställe så vi hamnade där det var lite snö (och apporterna blev mycket synliga) Där fick vi till en dubbel som jag var riktigt nöjd med så där avlutade vi med en enkel "springmarkering" innan det fick räcka för idag för Ebbas del.
 
 
 
 
 
 
Millie och Martin körde vi samtidigt, medan Ebba och Theo fick träna på att sitta fast i varsinn trädruska (inte kul om man frågar dem !!! )
Millie och Martin fick sitta och titta på medan jag la ut 7 dummy i en stor halvcirkel som de sedan fick varva att hämta som linjetag (eftersom vi inte hade någon kastare) Millie hade full koll på alla och Matte var nog lite halvslarvig i sina skick så då blir det som det blir ;D Inga raka linjer alls skulle jag vilja säga och inte alltid den som Matte peka på som kom in men pigga och härligt glada hundar så vad gjorde det ??!?!?!?! :D
 
 
 
 
 
Sen blev det en promenad tillbaka hem till Annelie för lite fika.  Millie fick stanna hos Martin medan vi andra drog vidare på ridhusträning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0