Fredag

Idag var det dags för simträning nere i sjön igen. Som vanligt tillsammans med Johanna och hennes Tjejer. Även Yvonne och Spike ville hänga på men skulle komma lite senare.
 
Kossorna var inte riktigt samarbetsvilliga idag utan höll sig i den nedre delen av hagen vilket innebar att vi fick klämma in bilen nere vi sjöboden. Upptäckte även att jag var lite oplanerad och råkade ha åkt ifrån både ryggsäck och flytväst.
Ett telefonsamtal till Yvonne löste det problemet men vi hade inte lust att sitta och vänta på att flytvästen skulle dyka upp. Vi bestämde att sätta igång och prova utan väst idag.
Började med Millie och körde 6 min. Tyckte det blev jobbigt för henne (men det var nog bara som matte fick för sig) och lät henne vila lite kort vid båtkanten innan vi sedan tog paus uppe på land.
Andra passet fick bli lite kortare, ca 4 min. men då blev hon inte påverkad alls så sista passet fick bli 6 min igen och det gick utan problem.
 
När Yvonne dök upp blev det fika och lite träning med fågel. En trut var med idag. Ebba varvade igång lite väl mycket i bilen så någon träning blev det inte för hennes del mer än att hon fick prova att hämta truten ett par gånger.
Millie fick oxå hämta truten men då i vattnet. Tycker båda två är duktiga med vilthantering men inget som vi kommer hålla på med på allvar. De får prova ibland när tillgång finns annars kör vi på med dummy som passar oss bäst.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0