"Nya" Alpha Ohm

Idag åkte Millie och jag till Alpha Ohm för vattenträning. Ebba som löper fick stanna hemma. Som kompensation fick hon en rejäl cykeltur innan vi gav oss av in till stan så jag tror hon var nöjd ändå.
 
 
Lite extra spännande eftersom Alpha Ohm idag öppnade upp i nya fräscha lokaler. Verkligen kanonfint !!! Ljust, fräscht och trevligt.  STORT LYCKA TILL !!!! Pernilla och Cissi !!!! Tror ni kommer få det jättebra där !!!
 
Sen sist har jag börjat använda viktmanschetterna så smått på Millie. Vi har inte hunnit med så många gånger med full tid men nu har vi varit uppe i 20-25 min per dag några gånger och Pernilla tyckte redan att det märktes skillnad på bakmusklerna.
Millie sprang på bra idag. I normal vattennivå blev det trav 10 min och sen avslutade vi med 4 min skritt där hon sträckte ut riktigt bra !!!  Tror konditionen är helt ok för hon blir inte ens flåsig efter avslutat pass.
Därefter blev det 15 min på vibben och idag låg hon gärna där.
 
När vi var klara fick vi vänta på att bli upphämtade av Simon. Eftersom vi befann oss i stort sett granne med Norrköpings Smådjursklinik passade vi på att gå in och ta en vikt. Misstänkte att Lilla Fröken hade gått upp lite.
Vågen stannade på 27.6 kg vilket är lite för mycket då hon mår bäst runt 26,5 kg
 
Medan vi väntade hann vi även promenera och ta en glass utanför StatOil samt fortsätta upp till ÖB innan vi blev upplockade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0