Söndag

Idag blev det "lördagsträning" på söndag i stället eftersom alla inte kunde igår.  Vi samlades nere vid grustaget och åkte vidare ner i kohagen. Startade upp med fika och sen satte vi igång.
Theo blev först ut och eftersom vi var flera kastare passade jag på att stanna kvar vid bilen och tränade Ebba på att hålla sig lugn och stilla.  Funkade toppenbra idag och hon höll sig så lugn att hon t.o.m. la sig ned och somnade !!
 
Vilda var ute som andra hund och jag forsatte att vara kvar vid bilen nu när allt funkade så bra. 
 
Därefter var det Ebbas tur och hon fick köra ihop med Spike. Det blev markeringar med kvarlagda linjetag. Två kastare som stod i 90 graders vinkel från varandra. Birgitta vid en stor enbuske med en stor ek och en del träd som referenser (däremot gjorde sol och skuggor att det blev lite svårmarkerat) Annelie stod på öppen mark rakt ut i kohagen utan referenser.
 
Först ett kast till höger hos Birgitta med kvarlagt linjetag som inte var några större problem. Därefter kast hos Annelie som oxå gick bra.
Sen körde Spike samma övning innan vi fick ett nytt kast hos Birgitta. Den här gången till vänster och med dold kastare. Inga problem alls och avslutningsvis ett kast hos Annelie där hon ökat på avståndet.
 
Mycket nöjd med Ebba och idag var det dessutom bra fart in !!! (vi har tränat på det sen WT:t förra lördagen) Är kanske lite mindre nöjd med att jag själv inte riktigt fick till linjetagsskicken. Tyckte jag var slarvig och ofokuserad, skärpning Matte !!!!
 
Millie fick komma ut tillsammans med Martin och göra samma övningar. Mycket nöjd även med henne men på det andra linjetaget till vänster hos Birgitta med dold kastare sprang hon till höger där det första linjetaget legat trots att jag tyckte hon hade fokus på rätt punkt när jag skickade. Men vi vi la ut ett nytt linjetag och efter att hämtat markering och linjetag hos Annelie avslutade vi med att göra om och göra rätt.
 
Riktigt bra träning och jag är väldigt nöjd med båda Tjejerna !!! Då tränar vi Matte lite till nästa gång istället !! ;D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0