Rehab

 
 
 
 
Just nu är jag VÄLDIGT dålig på att blogga så nu ska jag ta mig i kragen eftersom jag egentligen vill uppdatera ofta för min egen skull.
 
Idag har jag och Ronja varit på rehab och träffat Marie. 7:de gången redan vi är där. Ronja är inte superförtjust i det där med att klämma och känna innan vi sätter igång. Helst vill hon direkt in i vattentrasken så fort det bara går.
Nåväl lite klämma och känna får man allt gå med på och Marie var mycket nöjd idag. Ingen reaktion någonstans och fin rörlighet åt alla håll. Det blev även mätning av bakbenen. Precis som tidigare är det 1 cm skillnad på låren (vä sidan ngt. sämre musklad än hö.) däremot är hon lika uppe över höfterna vilket är viktigast.
 
Sen var det dags för vattentrasken. Fortfarande kör vi skritt men lite ökad hastighet idag. 4 + 4 + 4 min.med paus emellan. Hon trampar under sig något, något sämre med vänstra bakbenet men knappt märkbart numera. Ingen avlastning under vilan och fin rörlighet vid stretchingen efteråt. Nu provar vi att fortsätta sänkningen av Metacam ner till 15 kg/dr. och fortsatt träning hemma med balansövningar, kavaletti, viktmancshetter (utan vikt) samt promenader ute i terrängen.
 
 
 
                                                "kavaletti" över stegen i trädgården.
 
 
Sen tyckte Marie det var dags för ett nytt veterinärbesök för en genomgång samt PennHip-röntgen, något jag aldrig hört talas om tidigare men som tydligen ger en bättre bild av höfternas funktion än vanlig HD-rtg. gör. (har försökt läsa in mig om det på nätet)
Så den 5 dec. är vi inbokade hos Sven Ödman hos Djurdoktorn i Linköping som är en av de veterinärer som är certifierad på detta.
Det känns lite, lite nervöst men mest spännande och intressant.
 

Kommentarer
Postat av: siriosmilla

Vi håller tummarna för att allt går bra men det låter positivt när du skriver om er rehab!

2014-11-15 @ 16:50:00
URL: http://siriosmilla.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0