Morgondopp

 
 
 
Idag var det dags för året första simträning. Eftersom det fort blir fullbokat och jag ofta är lite sent ute blev det till att boka in morgontid, dessutom efter att jag jobbat. Kort morgonrunda, lite frukost och sen iväg.
 
Ebba får fortsätta följa med och sätta lite krydda på det hela ;) Tjoho, det blir lätt lite kaosartat över det hela men jag får väl försöka vänja mig vid det. Simningen går i alla fall jättebra för alla tre. Ja eller i alla fall för Millie och Ronja. Ebba hon kör sitt eget race på simmet hon. ;D
 
 
 
 
 
Millie fick köra 10 + 10 + 10 min. utan flytäst även idag och hon tar i bra och skjuter på fint. Lugnt och sansat, det tackar Matte för!
 
 
 
 
 
Ebba simmade 5 + 5 + 5 min.och lyckas alltid blöta ner det mesta och Ronja hojtar som en tok under tiden för att helst av allt komma till undsättning.
 
 
 
 
 
Ronja, som simmar på riktigt bra nu igen, fick oxå simma 5 + 5 + 5 min. jag spärrar fortfarande av rampen men hon verkar inte ha några funderingar på att vilja gå upp längre medan vi simmar.
 
 
 
                Vid rampen ser man skaftet till golvskrapan som jag sätter för medan Ronja simmar.
 
Det skulle vara himla bra med en ramp som man kan sänka ner eller nå't medan hunden simmar och även en ramp utanför som kan fällas bort så man kunde gå runt hela bassängen istället för att behöva gå fram och tillbaka. Men allt har för och nackdelar och nu är det här vi är när vi simmar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0