Frisim 8

 
 
 
Kändes inte dumt alls att ta några kilometer inne på badet istället för ute i det gråkalla regniga vädret !!! ;D
 
Ja idag var det alltså dags för simning igen.  Idag åkte jag själv och som vanligt var det Ebba som fick börja.  Attans vad bra det gick !!  Nu börjar vi verkligen få flyt på det hela.  Svängarna börjar oxå bli fina. Det är högersvängarna som är svårast men jag tror vi fick till ett sätt så det löste sig riktigt bra.
Lite blöt blev jag visserligen även idag men nu är det bara i början av varje pass när Ebba simmar ut från rampen och jag inte riktigt hinner runt bassängen till andra sidan som hon hinner börja plaska några stänk med frambenen och direkt är jag rejält blöt. Under själva simningen sen plaskar det inget alls. :D
 
Idag blev det 6 + 6 + 6 minuter med 3 + 3 min paus emellan.  Ganska trött på slutet men vi körde alla tre passen lika långa idag. Sen fick hon ligga vid bassängkanten och spana in Millie. ;D
 
 
Med Millie körde vi på som vanligt med 15 + 15 min. och 2 min paus emellan.  Även om Millie tycker det är jätteroligt och jag tycker det är väldigt trevligt på badet så blir det ju liiiiite tradigt att bara simma / gå fram och tillbaka, fram och tillbaka. Så i mitten av andra passet hittade jag på lite nytt.
 
Millie simmar ju alltid själv (utan linor) i badet och följer mig när jag går utmed bassängkanten. Dessutom har jag lärt in kommandot "vänd" vilket betyder att hon vänder helt om. Nära kanten är det vändning inåt och är hon mer i mitten av bassängen är det vändning utåt.
Så genom att röra mig runt bassängen samt med "vänd"-kommandot kunde jag få henne att simma kors och tvärs i åttor och cirklar. 
 
Nu blev hon tvungen att ta i mer med bakbenen samt lyssna på vad jag sa så det blev lite hjärngympa på köpet. Kanonroligt tyckte både Millie och jag !!!!!!!!!!!   Som vanligt en skön dag på badet !!!!!!  :D

Kommentarer
Postat av: Linda, Inez, Drömma

Jag måste ta tag i å ringa till rehaben så de får känna igenom Inez efter skadan, nu börjar jag faktiskt sakna simmet...

2012-11-27 @ 05:47:43
URL: http://blogg.passagen.se/liri

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0