Fotografering

 
 
 
Idag har det varit ett häligt snöväder, ja vi tillhör ju dom som gillar när det snöar !!! ;D  Många timmar har det blivit ute och efter lunch fick kameran följa med ut ett par timmar.
Fotar alltid med automatik-inställningarna och allra oftast med kameran inställd på "springgubben".
 
 
Idag tänkte jag försöka mig på att köra manuellt för första gången. Kände mig inte speciellt säker hur man skulle göra men jag provade lite olika inställningar.
Blev väldigt, väldigt nöjd med de stillastående bilderna !!  Trots svarta snömoln på himlen och inget vidare dagsljus blev bilderna väldigt ljusa och behövde inte redigeras alls.
 
 
 
 
 
 
                                                      Ebba spanar efter drömprinsen !!! ;D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bilderna i rörelse blev jag inte alls lika nöjd med ! Så här fick det bli "springgubben" men med lite ändring av ISO-inställningen.  Genast blev bilderna mörkare och "grynigare" och jag har även fått ljusa upp dem ytterligare lite i datorn.
 
 
       
 
 
 
 
 
     
 
 
               
 
 
 
                                                        Ebba hittade en god älgklöv...
 
 
 
 
 
Klockan drog iväg på eftermiddagen och ljuset försvann mer och mer och de började även snöa så smått igen. Nu blev det svårt att få till även de stillastående bilderna och till slut fick kameran åka ner i väskan för idag.
Roligt var det i alla fall att prova på de manuellla inställningarna lite så nu får nog kameran hänga med oftare. :D
 
 
 
 
 
                       
 
 
 
 
 
        
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Siriosmilla

Härliga bilder!

2013-02-08 @ 20:55:59
Postat av: Ann-Sofie

Mååånga fina bilder på guldtjejerna ♥♥

2013-02-19 @ 13:56:00
URL: http://zetterljungs.hundstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0