Simning 20

Dags för simning igen. :D   Idag fick jag dessutom möjlighet att ställa lite frågor och få hjälp av Cissi. Oftast brukar vi ju simma på lunchen när ingen finns där men idag var vi där på eftermiddagen och hade turen att Cissi hade lite tid för oss.
 
Jag har ju kört igång och använt Jetstreamern själv men inte känt mig helt säker på hur jag bäst använder den och vad som är bäst, alternativt mindre bra att göra när man använder den. Har velat höja ribban för Millie då hon verkat behöva lite mer utmaning i badet.
 
Hoppsansa det var ju bra att jag frågade för man kanske inte riktigt skulle använda den så som jag gjort !!
 
Först och främst skulle inte hunden simma i mitten rakt i streamern där motståndet är som högst utan istället simma på som vanligt utmed kanten.
För det andra skulle man köra korta intervaller på typ 2 + 2 + 2 min med paus emellan.
Nu tror jag inte det har spelat så stor roll för Millies del då hon varken verkat bli ansträngd eller på något annat sätt blivit påverkad med stelhet, träningsvärk eller annat. Men från och med nu ska vi göra rätt och som man ska !!!!
 
 
Cissi var med och titta på Millies simteknik och hur hon ligger i vattnet och kom även med förslaget att vi ska börja simma utan flytväst så hon får jobba lite mer. Jetstreamern samt nedvarvning ska dock även i fortsättningen ske med västen på.
 
Idag valde vi att köra utan västen 10 + 10 min med 1 min. paus  och avslutade med 10 min nedvarvning med västen på.  Blev faktiskt ganska stor skillnad bara att ta av västen och Millie fick jobba en hel del extra så idag fick det räcka med det.
 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Oj då, redan simmat 20 gånger!!

2013-02-20 @ 21:59:24
URL: http://harpo-labradoren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0