Avslut

 
         
 
 
Idag var det dags för simning igen. :D  För Ebbas del blir det hennes sista gång på badet då jag bestämt mig för att avsluta hennes simträning.
 
Orsakerna är flera . Visst har det varit jättenyttig träning men kanske inte främst av det som det var tänkt. Tanken med simningen har ju varit förebyggande friskvård och att på ett skonsamt och bra sätt hålla igång samt bygga lite muskler under vintern. Nu går Ebba upp lite mycket i varv för att simningen ska bli effektiv. Dessutom har hon svårt att få till bra teknik i vattnet. Till viss del har vi tränat upp den delen men rent fysiskt har hon en bred och djup bröstkorg som gör att hon får lite slagsida i vattnet vilket försvårar.
 
 
Dagens simning gick ändå riktigt bra.  Lite pipande idag så det blev lite olika intervaller 4 + 5 + 4 min simning med 1 + 2 + 2 min paus innan vi avslutade med pass på 11 min.  sim som gick kanonbra i lugnt, fint tempo och fina vändningar åt båda hållen !!!!  (nästan så jag ångrade mitt beslut av avsluta simmet) ;D
 
 
Hon tycker det är jätteroligt på badet och hoppar gärna i vattnet trots att det plaskar och skvätter ibland ;D Men det är lite för kostsamt att betala för "plask och lek" 
I och med att Millie skadade tassen igen kommer jag istället att lägga all simtid på henne där det verkligen kommer till nytta.
 
För Ebbas del ska jag nu leta efter någon fysträning som passar henne bättre. Tanken är att vi ska komma iväg och få prova på Water Treadmill och se om det är något som passar.
 
 
 
                                      Jättenyttig miljöträning har det i alla fall varit !!!!! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0