Lydnadstävling



     


Idag bar det av till Söderköping. Lydnadstävling och start för Ebba och mig i klass I . Hoppades naturligtvis att vi äntligen skulle få ihop till vårt Lp.  Var inte alls lika nervös som senaste tävlingen i Linköping och efter den fina programträningen på kursen i onsdags kände jag mig ganska trygg med att vi borde fixa detta.


Tyvärr visade det sig att Ebba och jag inte tyckte likadant utan vi fick även idag nöja oss med ett andra pris.  Ebba fick, helt utan anledning, för sig att ställa sig på platsen !!! och det bara sekunder innan det var dags för förarna att återgå. 

Måste erkänna att jag för första gången blev grymt besviken.  Visste att våra moment inte riktigt skulle klara 10 poäng rakt igenom och därmed fanns det inga chanser till ett 1:a pris idag.  Hade faktiskt mest lust att packa ihop och åka hem !!!  Men nu har vi ju haft en del småsaker som krånglat ibland och träning är alltid nyttigt så jag bestämde mig för att köra igenom programmet.

Ebba gjorde ett riktigt fint program även om jag inte tyckte hon var med så bra som hon brukar kunna vara. Här kommer dagens resultat.


Dagens Protokoll :      Domare : Katinka Ryttse


Platsliggning :      0 p     står


Tandvisning : 
     10 p


Linförighet :        7,5 p  
Fin start, ut i sväng, pendlar ngt. efter i språng


Läggande :          7 p      ss framföring,  lägger sig fint, Dk upp


Inkallning :        10 p     Bra tempo, utmärkt in


Ställande :          8 p     Framföring, steg


Apportering :     10 p    Utmärkt


Hopp över hinder :    10 p  Utmärkt hopp, fint in


Helhet :                 8 p          Fint framförande !


Summa :             146 p  ett andra pris och sjätte plats av tolv startande


Nu har vi inga mer tävlingar inbokade för tillfället men vi ska allt se till att få vårt Lp så småningom !!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0