Samträning igen

                  



Idag var det dags för samträning med GRK igen och vad passar bättre en tråkig långfredag än hundträning med trevliga människor.  Vädret var väl inte riktigt på vår sida idag. När jag närmade mig Sörsjön och Ekmon där vi skulle hålla till vräkte snön ner och la sig som ett vitt täcke på marken.  Men inte spelar vädret någon roll när man har roligt och vi höll oss varma hela dagen. Kameran däremot fick stanna hemma i blötvädret.
 
Tio stycken var vi som dök upp, en del med två hundar.  Jag hade både Millie och Ebba med idag.


Vi delade upp oss i lite olika grupper och först var Ebba och jag med och körde lite lydnad och stadga i en ring med några av de övriga.  Därefter körde vi markeringar ihop med Maria och Torkel samt Sofia med Mimmi.  Första övningen var en enkelmarkering ut i skogen där man först lagt ut ett linjetag till höger om sig på stigen medan hunden tittade på men där dummyn inte syntes när den var nedlagd.  Först hämta den kastade markeringen och sedan skicka på det utlagda linjetaget.


Därefter ställde vi oss i en triangel och kastade markeringar omväxlande till varandra. Valde att ha Ebba lös under tiden och det var inga problem när jag kastade. (det går alltid mycket bättre när hon slipper kopplet) För att försvåra det hela lite på slutet så istället för att varva kastare skulle samma kasta till båda de andra hundarna. Där blev Ebba allt lite lurad och trodde att när det var samma kastare var nog även andra kastet till henne, men så var det ju inte. ;D Hon stannade dock direkt jag sa att det inte var hennes.


Mycket nöjd med Ebba under dagen. Visst pep hon lite när vi bara stod vid sidan och tittade på men när vi var med i övningarna eller det var vår tur var hon alldeles tyst och jobbade bra !!


Avbrott för fika och en eld som värmde. Sedan hjälpte jag till lite som kastare innan det även var Millies tur att få komma ut lite.  Hon fick jobba som ensam hund med både Annelie och Sofia som kastare. Både enkelmarkering, dubbel och linjetgag blev det för hennes del.



När alla åkt hem avslutade Annelie och jag dagen med en timmes promenad i skogen och jag tror alla var riktigt nöjda med dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0