Helgen

                                             
 
 
Då var vi redan framme vid sista helgen innnan första advent, jisses vad tiden rusar iväg !!!!  Stor del av den gångna veckan har ägnats åt "julstädning".  Lite strategiskt hade jag bjudit in några kära vänner på mat på lördagkvällen.  Brukar vara så jag gör för att verkligen få ändan ur och ta tag i hemmet ordentligt och vips blev hela huset grundligt städat. ;D Nu kan vi i lugn och ro invänta julen !!!  :D
 
En mycket trevlig "tantträff" fick vi och bilderna i dagens blogg är på de jättefina presenterna jag fick. Stort tack för dem !!!!!!!
 
 
I helgen skulle grannen ut på äventyr så jag lovade att ta hand Grabbarna Grus dvs. hans två BC Rex och Wilmer. Vi brukar ju ta hand om dem lite nu och då så det är inga som helst problem. Men för att inte vara borta alltför länge hoppade jag över helgens "lördagsträning".
Fick höra att det även skulle vara träning här i Gårdeby på söndagen så det tänkte vi passa på att hänga med på.  Kl 13 är en perfekt tid även om vi sover på förmiddagen och jag ska jobba.
När det sen blev söndaglunch var det segt, segt, segt här hemma och jag kände ingen lust att träna.  Då ringde Annelie på mobilen och peppade upp oss så ner med frukost i ryggan och iväg ner till grustaget.
TACK för det Annelie !!!!!!!!!! Vi behövde verkligen komma iväg och få till lite träning. Piggnade till gjorde jag oxå av den braiga träningen och det trevliga sällskapet !!!! :D
 
 
Ebba skulle inte få göra någonting alls idag mer än att vara med ute och fika samt lite passivitetsträning.  (jo vi försöker få till våra "läxor" från kursen med Nina)
Först började vi med Millie, Spike och Frode. Ställde oss i en stor triangel med ganska långt avstånd. Yvonne mitt ute på ängen, Britt-Marie uppe i en skogsdunge och jag i kohagen vid en stor ek.  Därefter kastade vi markeringar växelvis till varandra. När alla hundar fått från båda de andra ställena cirkulerade vi och bytte plats. Samma sak igen. Yvonne och Britt-Marie gjorde även någon dubbelmarkering med Millie och jag höll oss till enkelmarkeringar.
 
Fin-fint markerat av Millie trots disigt, skumraskigt väder och ibland dåligt med referenspunkter. Väldigt nöjd med dagens pass med henne.
 
 
Därefter blev det fikadags och Ebba fick komma ut. Skötte sig skapligt bra med bara några små tysta pip. (Dock hade det varit ganska skälligt i bilen medan jag körde Millie trots att hon inte såg oss)
Sen plockade Britt-Marie fram ett par fåglar och körde ett par markeringar med Frode. Då passade Ebba och på att träna passivitet och fotgående.  Tyckte hon lugnade ner sig bra efter en ganska kort stund. :D
 
När alla var klara flyttade vi oss en bit där det fanns utlagda linjetag. Återigen tränade Ebba och jag på passiviteten.  Är nöjd med Ebba oxå efter dagens pass, och med mig själv som höll mig till planen och inte lätt Ebba hämta en enda tygpåse !!!!
 
 
                                          
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0