Simning 12

 
 
 
 
Trots skadan i tassen i torsdags gav Arne klartecken att vi kunde fortsätta simma så idag var det dags. Millies tass är bättre men fortfarande märks en lite markering fram.
Vi fortsätter vila här hemma och fortfarande är det "postlådepromenader" som gäller.  Så det kändes skönt att få komma iväg en stund och Millie fick lite stimulans för både kropp och knopp.  ;D
 
 
 
 
 
Körde väldigt lugnt och jämnt tempo.  (lite rädd att överanstränga) Vi började med 15 min. tog sedan en paus på hela 4 min för att sen avsluta med 10 min simning.
Vi körde mest fram och tillbaka utan en massa extra kringelikrokar. Någon extra snurr i hörnen ett par gånger var allt så det inte blev allför tradigt.
Millie finner sig och gillar läget men jag tror hon tyckte det var skönt att få röra på sig lite.
 
 
 
                                           Ett par extra snurr fick det bli några gånger.........
 
 
 
                                                         Dags för paus på rampen. :D
 
 
När vi kommer hem brukar hundarna vara nöjda och gå och lägga sig ett par timmar, så även idag.  När det sen var dags för en kissesväng tyckte jag Millies tass var sämre.  Hon haltade ganska tydligt. Blev orolig att hon trots allt ansträngt sig för mycket i simmet, men kanske var hon bara lite stel efter att ha legat still och sovit ett par timmar för nu ikväll när vi tog en sväng var det bättre igen och precis som i morse bara en svag markeringen.
 
 
Ska för säkerhets skull ringa Norsholm i morgon och kolla om det är ok att vi fortsätter simma eftersom vi har tid på torsdag igen.
 
 
 
                                        Lätt att bli lite trött och frusen när man badat mitt i vintern ;D
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna o Hera

Hoppas tassen blir bra nu och att millie slipper vara hallt 😕!
Vi håller tummar och klor! 😊
/ Anna o Hera

2013-01-22 @ 10:38:15
Postat av: Anna o Hera

Hoppas tassen blir bra nu och att millie slipper vara hallt 😕!
Vi håller tummar och klor! 😊
/ Anna o Hera

2013-01-22 @ 10:38:15
Postat av: Anna

Nu blev det dubbelt ! 😕😐

2013-01-22 @ 10:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0