Alpha Ohm 3

 
 
 
 
Idag fick Simon följa med som fotograf när vi skulle till Alpha Ohm och springa på vattenbandet.  Inte lätt att fotografera rörliga bilder inomhus men några blev det i alla fall !! :D
 
 
Idag fick vi träffa Pernilla och det var lite roligt eftersom hon inte sett Ebba på några veckor. Först blev det lite klämma, känna igenom.
Pernilla tyckte nog hon musklat på sig lite på lårmusklerna. Bättre i ryggen oxå men fortfarande lite spänd i musklerna, framförallt just där hon svankar lite men visst börjar det märkas tydliga framsteg och då är detta bara vårt tredje besök.
 
 
Sen var det dags att kliva upp på bandet. Riktigt nöjd och hon kliver på så bra så.  Inga försök idag att vilja hoppa upp med frambenen på kanten (även det ett framsteg) Sen får jag hålla lite med en hand framme på bröstet och hon vill gärna titta upp på mig, men så småningom är det ju meningen att hon ska springa med huvudet mer sänkt och skjuta upp ryggen. Jag tror det kommer mer och mer när hon blir vanare vid miljön.
 
 
 
                                                                       Travar på !!
 
 
 
                      Skvätter en del innanför glaset och lite immigt så inte lätt att fota där inte. ;D
 
 
Förutom upptrappning och nedvarvning blev det idag 9 min. i trav som gick jättebra och jag tycker inte Ebba alls blev lika trött som förra veckan.
 
Efter springandet blev det stretching och sen 15 min på vibrationsdynan.  Ebba är inte helt bekväm på den men idag kunde hon ligga ner och slappna av riktigt bra.
 
 
 
 
 
 
                                   Jodå, det gick att slappna av trots att det "darrar" ;D
 
 
Ebba brukar inte alls vara särskilt trött när vi kommer hem efter att ha sprungit på bandet. Snarare skulle jag vilja säga att hon är pigg och full av energi utan att för den skull vara stressad.  Känns som den här träningen passa Ebba alldeles perfekt !!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0