Mer träning

 
 
 
Eftersom vi lät pinnarna till "fyrkanten" sitta kvar igår kunde vi inte låta bli att få till lite träning/promenad idag på förmiddagen tillsammans med Yvonne och Spike. Så himla smidigt att få till bra träning utan att ens behöva åka hemifrån, bara att gå utanför dörren.
 
Ett kort men bra och effektivt pass. Började med linjetag på rad till de tre pinnarna på långsidan. Här körde vi Ebba och Spike samtidigt på varsinn långsidan.
Lite ofokuserat av Ebba. Medan jag la ut linjetagen kollade hon mer på Yvonne när hon blåste närsöksignal och delade ut belöning till Spike. Men när jag sen skickade blev det alldeles rätt och bra !!! Samma övning även till Millie.
 
Därefter en övning till Millie där hon fick linjetag 1 och 2 som innan men där jag först lagt ut ett nytt ganska långt linjetag snett bakåt mitt ut på fältet. Det linjetaget skulle hämtas sist. Millie visste precis vart det låg och blev fruktansvärt lätt i rumpan (så lätt att hon inte ens hann få något kommando) ;D  Blev till att köra lite stadgeträning och få några störningsmarkeringar av Yvonne åt andra hållet, belöna för att sitta kvar på linjetagstecknet och till slut kunde vi göra om övningen och göra rätt !!! Min älskade Lilla "kan själv"- hund !!!!
 
 
Vi körde även samma övning som igår med linjetag snett ner till höger hörnpinne med markering vid sidan av. Fast idag försvårade vi lite och tog markeringen till vänster och lite närmre linjetaget. Så himla klockrent idag igen !!! NÖÖÖÖJD !!! Till Ebba råkade Yvonne dessutom tappa bort en dummy till nere vid pinnen som varken jag eller Ebba visste om. Men dolda linjetag på känd plats är ju inga problem (om nu Yvonne hade trott det) ;D
 
Attans så bra träningen har gått den sista tiden och jag är så himla glad för mina guldstjärnor som just nu strålar för fullt !!!
 
Tyckte Ebba kanske var lite "tung" i benen idag men det var nog mest Matte som var seg som sirap i hela kroppen.
I morgon ska vi ut på nya roligheter. Ebba och jag ska åka på Walk-up träning. Nya marker, nya hundar och skott. Jisses vad spännande det ska bli !!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0