Jaktprovsfunkis

      
 
 
Även idag blev det en lång dag ute. Försöker ställa upp som funktionär på jaktprov när jag har möjlighet för det är så himla roligt och lärorikt.
Dagens prov innehöll både NKL, ÖKL och Elit och min uppgift var att vara skrivare i alla klasserna. Spännande för då fick man möjlighet att se alla hundarna ordentligt samt höra domarens kommentarer.
Man ser och lär VÄLDIGT mycket oavsett om det går bra eller dåligt för hundarna. Dessutom fick vi ett helt otroligt vackert väder så det var bara att njuta för fullt av en fantastisk dag.
 
 
            
 
 
Oftast brukar jag åka själv utan hundar när jag ska vara funktionär eftersom man inte har så mycket tid över till sina egna hundar när man är låst ute i provrutan. Men idag fick Ronja följa med då jag hade lite svårt med hundvakt.

Nu var upplägget väldigt bra då det blev genomgång och paus mellan varje klass samt både fika och lunch så jag kunde ta ut Ronja som annars fick hålla till i bilen i sällskap med ett rejält märgben. ;D
Hon skötte sig med den äran Lilla Rövardottern !!! Lugn och tyst både i bilen och ute. Sov lite emellanåt och brydde sig inte ett dugg om pang-pang och jobbande hundar.
Efter avslutat prov fick hon även komma ut och gå promenad, bada, lukta på and och kråka, leka lite så jag tror hon var mycket nöjd med dagen. Nu sussar hon i alla fall väldigt gott !!!!
 
Om du inte gjort det tidigare så åk ut på prov och var funktionär för det är superkul !!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0