Kurs

Idag körde även Millies tävlingslydnadskurs igång igen efter påskuppehållet.  Precis som med Ebba har det tränats lite dåligt under ledigheten, men vi har hellre ägnat oss åt annat och då får det bli så.
Gillar inte att känna mig "tvungen" att gå ut och träna. Då får det hellre bli ett par dagars paus.  Kanske tar det lite längre tid att nå resultat då, men det är inte det viktigaste för mig.  Vägen dit är roligast och aktiverar oss gör vi ju alltid på ett eller annat sätt ändå.


Efter uppvärmning blev det även idag jobb med Vä-halter.  Dvs. vändningar på stället till vänster.  Start på ruta 1 att klicka för minsta bakåttänk när jag börjar vrida min vä.fot för att sen jobba oss fram till ett kvarts varv till vänster och till slut även vä-om-marsch. 
Nöjd där! Millie har bra bakåttänk och bra bakdelsteknik. Jobbar vidare hemma under veckan.

Fritt följ med kommendering.  Ingela kommenderade oss första omgången. Jobbade på att Millie inte ska fokusera på belöningen utan på jobbet.  Gav resultat så det kändes bra.  Jag kommenderade Ann med Nemo och även Maria med Grimma innan vi själva blev kommenderade en omgång till.

Rutan-träning med boll både synlig och osynlig.  Börjar få till riktigt bra förberedelse till rutan nu !!!!!!!!  Bra fart rakt ut.  NÖJD !!!

Efter fikapaus blev det Inkallning med ställande där jag körde med externbelöning.  Idag funkade det jättebra. Ibland blir Millie lite låst vid belöningen, då funkar det sämre, men så blev det inte idag.  Fick till några fina ställanden.

Fjärren gick sisådär.  Blev lite att klura på där.  Ibland funkar det jättebra och ibland blir det segt och mer osäkert.  Här har vi en hel del kvar att jobba på.  Efter att ha tagit bort handtecken ett tag la jag på det idag igen. Blev bättre så nu kör vi så ett tag får vi se.  Tror Millie började bli lite trött så här mot slutet av kursen oxå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0