Nya Bloggen


        


Nu har det gått snart en vecka sen jag startade upp nya Bloggen, sedan Blogtown strulat mer än lovligt mycket. 
Känner mig väldigt nöjd med hur den funkar !!!! Smidig och enkel att använda samt lätt att sätta in bilder så som jag vill ha det.  Bara lite småsaker i designen kvar som jag inte riktigt klurat ut hur jag ska fixa.  EVIGHETER sen jag höll på med det här med koder........men det löser sig nog vartefter.


Idag har hundarna slappat mest hela dagen medan jag pysslat med diverse annat.  Bl.a. traskat runt i skogen och lagt viltspår. Blev lite annorlunda spår mot vad de är vana vid så vi får se vad de säger om att gå det sen.
Började på förmiddagen med att lägga ett ca. 100 m rakt släpspår med hare.  framåt kvällen, 8 timmar senare la jag ett blodspår med älgklöv.  Två vinklar och tre raksträckor som bitvis gick samman med förmiddagens släpspår.
På torsdag morgon, 38 timmar gammalt, ska Ebba få ta sig an detta får vi se hur hon löser det.   På eftermiddagen, när spåret är 45 timmar gammalt, ska även Millie få prova på att gå samma spår efter Ebba.  Ska bli intressant att se hur det kommer gå.


Nu är detta spår inte säsongens första.  Även förra vecka viltspårade vi. Ett ganska kort spår på bara ett par hundra meter där grannen hjälpte till att lägga ut störning i form av två korsande spår med fårklöv.  Den gången fick Millie gå först efter 36 timmars liggtid och Ebba gå samma efter 48 timmars liggtid.  Kanonbra jobb av båda två. Millie gick mycket bra men Ebba gick ändå snäppet bättre.



                                    



Kommentarer
Postat av: Annelie & Martin

Tycker att det var på tiden som du bytte blogg! Oj vad du är aktiv, ny kurs och viltspår, akta så du inte bränner ut dig;)!

Kram

2011-04-27 @ 05:47:29
URL: http://harpo-labradoren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0