Theo





Idag kunde jag inte hålla mig längre utan for iväg till Herstaberg för att träffa det här gänget !!!!!  kameran fick jag inte med mig så dagens bilder har jag snott från Annelies blogg  helt utan lov.  ;o)


Vilken helt underbar kille han är Lilla Theo !!!!!!! Det kommer bli kanonbra det där !!!  Men jag tror jag hälsade mest på Martin som trängde sig emellan och inte alls tyckte jag behövde hälsa på den där Lillfjutten !!! Ha ha ha sötis Murten är ju Lenas favvo ändå  :D 
Lite fika blev det oxå och jag fick även förtroende att bära ut Lillen på gräsmattan för en kiss. 



                                        Pigg, glad, full av energi och väldigt social !!!!



                                                 ............ och helt underbar !!!!!!!


Därefter for jag vidare in till stan för ett biobesök tillsammans med sonen.  kollade in sista Harry Potter- filmen.
Såg den i 3D. Första gången för mig och det var rätt häftigt även om jag har en tendens att bli åksjuk när bilden snurrar för mycket.  ;o)  Helt klart sevärt och nu har jag sett alla Harry Potter filmerna. 


           


Blev en riktig tråkdag för hundarna som varken fick följa med till herstaberg eller på bio.  Så mycket annat hade det inte heller blivit gjort under dagen så när jag kom hem blev det en långpromenad och fast det nästan hunnit bli mörkt när vi kom tillbaka hem blev jag sugen på apporteringsträning för Ebbas del.
Går ju alldeles utmärkt att köra på den vildvuxna delen av trädgården så så fick det bli.  Först fick hundarna gå in medan jag plockade kvällsmat till kaninerna och även passade på att slänga ut 6 dummy i det höga gräset till ett dolt sök.  Det finns ju inte så mycket plats på djupet men ganska brett blev det (gissar på ca 20 x 40 m ) 
Ebba jobbade på bra och det hade hunnit bli ganska skumt ute så det gällde att ha näsan på.  5 st. kom in snabbt och lätt och där avslutade jag då jag trodde alla var hittade (som vanligt har jag svårt med räkningen) Sen flyttade vi oss till nersidan där det blev några enkelmarkeringar. Riktigt bra blir det ju inte när jag kastar själv men det fick gå.  Ett kast när jag stod vid Ebba, ett där jag gick ifrån och sen gick tillbaka och skickade och ytterligare ett kast där jag stod bredvid.  Hur bra som helst !!!! Full fart ikväll !!! Ebba blev lite överexalterad efter avslutat arbete så när vi lekte och busade efteråt testade hon lite IPO-träning med min arm ;o)

När vi skulle gå in upptäckte jag att det fattades en dummy från söket !!! Nu var det ganska rejält mörkt och själv hade jag ingen aning vart den låg.  Tänkte först att vi får leta rätt på den i morgon men provade att skicka Ebba.  Hon hade minsann näsan på och hittade den nästan på direkten !!!  Mycket nöjd !!!



Kommentarer
Postat av: Brita

Avundsjuk jag blir för att du fick valpmysa med Theo! Förstår att Martin gör allt för att bli sedd. Det är inte lätt att få en lillebror!

2011-07-21 @ 15:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0