Apportering


 

Nu varvar vi friskt mellan lydnad och apportering.  ;o)  I apporteringen är det Ebba jag satsar lite extra med just nu. Har inte blivit så mycket för hennes del tidigare då hon varvar igång alldeles för mycket. Men vill man få det att funka gäller det att träna och det är precis vad vi håller på med just nu !!


Så idag hämtade vi upp Annelie med Martin för en tur till Sörsjön så här en torsdag eftermiddag.  Planeringen idag var sök, vattenarbete, lite skotträning och några markeringar.
Nu höll sig inte planeringen riktigt.  Ett par bilar fanns redan på plats innan oss så skjutandet la vi på hyllan direkt.  Dessutom hade vi inte obegränsat med tid idag så de avslutande markeringarna hanns inte med.

Då återstod bara sök och vattenarbete och det ena blev t.o.m. en kombination. ;D


 

Vi startade upp med ett sök i skogen. 8 dummy, ett par ganska långt ut.  Annelie skötte utlägget så jag kunde koncentrera mig på Ebba. Hon stressade knappt upp sig alls idag.  (det triggar igång mera när det kastas markeringar)
Eftersom Ebba inte gått upp i stress kunde Martin börja och Ebba hade inga problem att vänta på sin tur. Däremot hade jag inte så bra koll på hur det gick för dem när jag höll fokus på Ebba. Men Annelie var nöjd så jag antar att det gick bra och jag tror 7 av de 8 dummyna kom in.

Därefter var det Ebbas tur när Annelie gjort ett nytt utlägg.  Är verkligen supernöjd med Ebbas jobb idag !!!!!! 5 dummy kom raka vägen in sen var jag nöjd och avslutade. 
Skickade Annelie på de som var kvar och hon hade lite problem på den sista men det löste sig till slut. Hmmmm, kanske noskvalster på gång ha ha ha !!!!


 
                                        "cigarrgrepp" när den vita, som låg längst ut, kom in


Nu var det hög tid för fika och tillhörande babbel.  å så lite taktiksnack inför påföljande vattenarbete.  Som vanligt när vi sitter och spånar dyker det upp en del knäppa idéer som sen väldigt ofta visar sig vara alldeles utmärkta. Så blev det även idag.  Bestämde oss för att kasta ut en hel hög dummy på vattnet. Närmare bestämt ALLA vi hade vilket var 17 stycken !!!!!Nu skulle det ju inte kastas nå't idag så medan Annelie såg till att alla dummy kom ut i vattnet tog jag hundarna på en liten kisserunda.





För att inte få så mycket väntetid skickade vi varannan gång. Hur nöjd som helst med Ebba här !!!!! Hämtade sina egna kanonbra och hade inga problem att vänta när Martin hämtade sina. 
Därefter började vi även skicka när den andra var på väg in inga problem det heller. Dummyna kom in i snabb takt till börja med men det blev svårare och svårare. 



                                   Lite lurigt var det med dom som låg bland näckrosorna.







                                                       ........... här kommer en.






                                                                     TACK !!!!
                               Idag levererades ALLA apporter i handen UTAN skakande innan !!!


Mot slutet fick vi försöka ta till lite dirigering men det har Ebba och jag gjort alldeles för lite för att det ska fungera när det blir för svårt.  Martin gjorde bättre ifrån sig och hämtade in ett par kluriga dummy med hjälp av dirigering. Bra jobbat !!!

Till slut fanns det bara en kvar som nu drivit iväg nästan till andra sidan sjön.  Alldeles för svårt för någon av hundarna och jag var den enda med badkläder så Annelie skickade iväg mig. ;o)


 
                                            Åhhhh, vad Matte är pinsam säger Ebba !!!

Inte gick det något vidare hellre utan vi simmade hela vägen över, kom på tok för snett och missade var dummyn låg. Det blev tvunget att ge upp och lämna dummyn kvar.  Kändes väl inget vidare men nästa gång tar vi båten och hoppas att vi hittar den där någonstans invid strandkanten.


Är verkligen supernöjd med dagens träning så en förlorad dummy kan jag leva med !!!! (Annelie hade så himla många så hon skänkte entill oss)

Alla superfina bilder i dagens blogg är tagna av Annelie. Tusen tack för det !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie o Eddie

Snygga badbrudar tycker vi!!!

Akta dig för Annelie förresten för noskvalster kan smitta ;)

Tycker ni ä så goa som tränar varann så himla fint, förstår att ni har attans skoj på träningarna.

Du skulle varit med i Rävlanda, gissa om Vinnas valpar var gulliga?????? Rätt svar: SÅKLART!!!!

Blir så skoj att följa dem framåt o se hur mycket likheter vi hittar med våra tvillingar. Dessutom kan jag lova att Vinna är ÄNNU mer lik Eddie än Ebba så gissa om det vore svårt ifall man satte dem bredvid varann o se vem som är vem hihihi

Kram på Er alla tjejor från oss här uppe <3

2011-07-03 @ 20:02:36
URL: http://zetterljungs.cybersite.se
Postat av: Linda, Inez & Drömma

Annelie är verkligen superbra på att ta bilder, ja dina är inte dumma de heller... Var i sörsjön hoppar ni i med vovvarna? Man vill ju inte hålla till på den vanliga badplatsen, men jag måste kunna gå i, annars får jag inte med mig hunden :p

2011-07-04 @ 08:19:48
URL: http://blogg.passagen.se/liri

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0