Kurs......igen






Jaha,  fredag och dags för kurs igen.   Känns som vi kursar mest hela tiden !!! Men med kurs måndag, onsdag, fredag blir det så.  JÄTTEROLIGT är det i alla fall och vi behöver ju komma ut och vara lite sociala.


Idag var jag dock tydligen lite extra trött efter nattens jobb och sov liiiiite för länge.  Blev stressigt !!! Allt ska packas och Ebba rastas ordentligt innan vi lämnar henne ensam hemma.  Snodde först runt som en tok innan jag insåg att det var bättre att ta det lugnt och komma några minuter sent. Så jag skickade ett sms och meddelade att vi kom så fort vi hann.  Kände mig MYCKET bättre förberedd när jag inte behövde stressa och man hinner gott och väl träna ordentligt ändå när vi kör tre timmar.


Idag var det flera som snart har tävling framför sig och därför behövde programträning och lite genomkörning av vissa saker.  Lina som är ganska ny i gruppen och nyss startat upp sin Emil i klass I behövde en del hjälp av Ingela så jag och Millie pillade på för oss själva.  Vet ju hur och vad vi ska / behöver träna på så det är bara att köra på. 
"Inkallning med ställande",  "rutan" och "fjärren" är de tunga momenten vi behöver traggla på. 

Inkallningen har gått framåt och kändes bra idag.  Körde även sista sträckan separat (vilket vi nästan ALDRIG gör)  och den blev bara såååå SUPER att jag absolut inte vågade göra den en enda gång till idag eftersom det inte hade gått att få det bättre.


Rutan ökade jag avståndet en hel del och märkte att det blev lite vingligt när längden ökade.  Backade lite i upplägget så vi fick till även långa avstånd. Nu kör vi vidare så hemma.


Nöjd med Fjärren.  Liiiite segare när vi fick störning i form av att Ann och Nemo körde hopp-apport med metallen alldeles bredvid oss.  Tycker det är superbra med all störningsträning som blir när alla tränar tillsammans samtidigt istället för att man får egen tid en och en vilket brukar vara det vanligaste upplägget när jag gått kurs annars.  Det här passar mig MYCKET bättre. 


Tog lite småpausar emellanåt när vi kände att det behövdes.  Dessutom körde vi vittringsupptag vilket är något Millie tycker är jättekul och går igång och blir alert av !!!  Där har det verkligen gått framåt så nu är det dags att börja lägga på ingångarna oxå.


Fikapaus förstås där Adelia bjöd på fruktsallad med grädde för att fira deras 1:a pris i Eliten.  Efter fikat blev det en stunds jobb till innan vi avslutade för idag.
Egentligen gjorde vi inte så himla mycket idag men det vi gjorde blev himla bra !!!!!!!!!!  och det som inte blev lika bra löste vi hur jag ska jobba vidare hemma så jag är kanonnöjd med Millie och med dagen.  Vi kommer nog till start i II:an vi med så småningom !!!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Vad bra att tipset med rutan gav lite resultat med en gång!!! Och att du påbörjar fortsättningen med pinnen. Glöm inte att ta ett steg framåt där. Stadgan i stoppet vid belöningen med.... (inkallningen)



En bra träning. Jag tycker hon går riktigt bra nu! Bra jobbat Lena!!!

Kram

2011-05-08 @ 09:21:13
URL: http://ostanvindens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0