Kurs



 


Kursdags igen. Blev lite stressigt idag då Simon skulle hinna vara på körskolan innan jag skulle iväg.

Yvonnes tur att köra gjorde dessutom att jag inte fick med mig allt jag behövde av det som låg i min bil. Så jag missade att få med mig både leksaker och apportbocken. Nåväl både köttbullar, frolic och grisöronchips kom med. Sen lånade vi en rolig kong med snöre av Spike så det löste sig. :D


Efter regn hela dagen var det rejält blött på plan så det blev inga gruppmoment idag.  Efter uppvärmning körde vi igenom klass II tävlingsmässigt med kommendering men med ett Fritt följ på 4 min.
Yvonne och jag körde ihop. Millie fick sitta och ladda upp lite medan Spike provade på delar av momenten i klass I som de tränat på. Därefter värmde jag upp Millie. Redan hemma kändes hon inte riktigt "på" idag men jag tyckte det kändes bra när vi förberedde oss. När vi sen påbörjade programmet och Yvonne kommenderade oss blev det ofokuserat och inte alls så bra. Kände mig inte särskilt nöjd. Hon gör momenten men lite nonchalant och inte alls särskilt bra. Dessutom fick vi dåliga transporter mellan momenten. Genomgång med Ingela efteråt om vidare upplägg av träningen.


Därefter fikapaus. Avslutade sedan kvällen med att var och en fick hjälp med valfritt moment. Jag var sist i tur. Under väntetiden jobbade vi med apporteringen. Upptag, "håll-fast" och ingångar. Även några kast men planen var i blötaste laget.


Visste först inte vad jag ville ha hjälp med när det blev vår tur. Kanske för att jag känt mig ganska oinspirerad till lydnaden hemma senaste tiden och inte tränat något alls.
Det som inte funkar beror mer på att inte tränar än att jag inte vet hur vi ska göra.  Bestämde mig i alla fall för inkallning med ställande som jag fortfarande inte hittat något bra sätt att träna på och som jag tycker är det moment som Millie inte riktigt har förstått.


Vi bestämde att jag skulle shejpa in ett hopp-stå med klicker. Vi provade lite och Millie hängde på bra direkt så får vi se vad det ger.
Läxa till nästa gång var att komma så långt att jag har Millie sittandes 15 m bort.
Kallar in och får ett hopp-stå ca 1 m framför mig.
Ooops, då vill det att vi får till lite träning under veckan.  Går inte att matte försöker smita undan och hellre går till svampskogen då inte ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0